Hello Kitty a „împlinit” 40 de ani. Cât câștigă japonezii, anual, de pe urma ei
„Există deja trei generații de fani care o iubesc pe Hello Kitty și sper deci că tot mai mulți oameni o vor iubi în viitor, la fel ca generațiile dintr-o familie”, a declarat Yuko Yamaguchi, care conduce începând din 1980 echipa Hello Kitty din cadrul companiei japoneze Sanrio.
Hello Kitty, o pisică albă cu trăsături stilizate și purtând o fundă roșie pe ureche, a văzut lumina zilei în 1974, fiind desenată de Yuko Shimizu, pentru a orna un portofel de mici dimensiuni.
Din 1980, Yuko Yamaguchi veghează asupra destinului acestui micuț personaj, multiplicat aproape la infinit pe numeroase obiecte, de la poșete la instrumente de masare a umerilor. Iar roz este întotdeuna culoarea dominantă.
Hello Kitty este principalul produs al companiei Sanrio, care a declarat pe site-ul său o cifră de afaceri anuală de 5 miliarde de dolari.
Yuko Yamaguchi a vorbit despre această „legendă” japoneză cu ocazia Târgului de carte de la Hong Kong.
„Hello Kitty este foarte motivată, foarte deschisă și vrea să meargă înainte. Și poate să își înfrunte rivalele. Noi personaje sunt create în fiecare zi (…), dar eu cred că Hello Kitty este singura care poate să se adapteze la schimbările din lumea modernă”, a adăugat Yuko Yamaguchi.
Aspectul „drăguț” al pisicuței Hello Kitty seduce mulțimi de oameni în Asia și în lumea întreagă, dar i-a adus și numeroși opozanți, care văd doar „stupiditate” în acest personaj cu o față fixă. Numeroase bloguri se amuză transformând-o în ucigașă însetată de sânge, ca un personaj de filme horror.
Cu un aer imperturbabil, Hello Kitty va marca împlinirea vârstei de 40 de ani prin intermediul mai multor evenimente în acest an, inclusiv prima convenție care îi este consacrată, ce va avea loc la sfârșitul lunii octombrie la Los Angeles.