Hello Kitty a apărut în 1974, în Japonia, și a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului „kawai”, care înseamnă „drăguț” în limba japoneză, dar și o marcă faimoasă la nivel mondial, generând miliarde de euro pentru proprietarii săi, compania Sanrio.
O reușită incredibilă pentru un chip de pisică schițat din câteva mișcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustățile realizate din șase linii simple, comentează AFP, care amintește că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziții deschise în urmă cu puțin timp la Los Angeles.
În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong și a călătorit chiar și în spațiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3.
În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe țări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii și pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-și vinde produsele.
Figura pisicii cu fundă este afișată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de șters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri și chiar zgărzi pentru câini.
Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, nașterea lui Hello Kitty în 1974 se potrivește perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, țara se reconstruise, copiii aveau niște bani în buzunare, distracția era posibilă.
În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile „Cool Japan” și ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga.
Kazumi Kaminaga are 51 de ani și face parte din armatele de fani japonezi care adoră pisicuța roz.
„Când eram în școala primară, nu existau multe obiecte «kawai», deci vă imaginați șocul când a apărut Hello Kitty”, a declarat femeia pentru AFP, în timp ce parcurgea cu privirea rafturile unuia dintre magazinele Sanrio din Tokyo, continuând și în prezent să cumpere obiecte cu imaginea pisicuței pe ele.
Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor și fetițelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia și peste tot în lume, iar în prezent fanii adulți ar putea fi mai mulți decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei.
„Într-un fel, Hello Kitty le redă adulților dreptul la joacă, posibilitatea de a exterioriza ceva din ei, ce nu poate fi exprimat în restul timpului”, a spus Christine Yano, un antropolog care a studiat fenomenul „kawai”.
Sanrio intenționează, de altfel, să lanseze o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbați.
Noriko Hoshino, o funcționară de 56 de ani, pe ale cărei unghii de la mâini este desenată imaginea Hello Kitty, crede că ar cumpăra produse cu pisica drăguță pentru soțul și fiul său.
„Am o mulțime de produse Hello Kitty, pentru bucătărie, pentru baie, genți, lenjerie de corp… nici nu le pot enumera pe toate”, a declarat femeia.
Costumele de baie Hello Kitty sunt una dintre cele mai recente găselnițe ale Sanrio, cu ocazia sărbătoririi celei de-a 40-a aniversări a mărcii.
Pe scurt, nici anii, nici provocările comerciale, nici chiar atacurile de pe unele bloguri care denunță nuanța de inocență amestecată cu prostie a mărcii și transformă uneori pisicuța într-o criminală sângeroasă nu par să strice imaginea pozitivă a Hello Kitty.
În vara acestui an, Sanrio a surprins pe toată lumea anunțând că Hello Kitty nu este o pisică, ci o ființă umană, „o fetiță veselă și fericită, cu o inimă de aur”, în ciuda mustăților și urechiușelor ascuțite.
Mai mult, potrivit CV-ului prezentat AFP de Sanrio, numele adevărat al lui Hello Kitty este Kitty White, s-a născut pe 1 noiembrie 1974, în sudul Angliei, iar semnul său zodiacal este scorpionul.
Kitty are o soră geamănă, Minny, și locuiește într-o suburbie londoneză, cu mama sa, Maria, și tatăl, George. Iar ultima dovadă este că Hello Kitty are propriul animal de companie – o pisică, Charmmy Kitty, și un prieten, Dear Daniel.