Disputa a fost generată de artistul canadian The Weeknd, pseudonimul lui Abel Makkonen Tesfaye, care a postat un tweet cu imaginea, în care anunța că nu va mai colabora cu producătorul de îmbrăcăminte. După tweet-ul artistului canadian au reacționat și starul NBA LeBron James, precum și rapperul și producătorul muzical Sean „Diddy” Combs, care a publicat o versiune modificată ale imaginii, unde „monkey” era înlocuit cu „king”.
Situația vine într-un context nu tocmai favorabil pentru H&M, care înregistrează vânzări dezamăgitoare în magazinele fizice și se confruntă cu o scădere a acțiunilor de circa 30% anul trecut. O mare parte a analiștilor își sfătuiesc clienții să vândă acțiunile, o situație care nu s-a mai repetat în ultimii 15 ani.
La deschiderea ședinței de marți acțiunile H&M au scăzut la Stockholm cu 2,6%.
Cu situații asemănătoare s-a confruntat și Zara, în august 2014, pentru vânzarea unor haine de copii care aminteau de uniformele folosite în lagărele de concentrare, dar și pentru punerea în vănzare a unei genți decorată cu o svastică, în 2007.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i”m deeply offended and will not be working with @hm anymore… pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8 ianuarie 2018