Începând de astăzi comercializarea unui anumit tip de produse cosmetice este interzisă în UE
Produsele cosmetice testate pe animale nu mai pot fi comercializate în Uniunea Europeană (UE) începând de luni, 11 martie, când intră în vigoare ultimul termen-limită din procesul de eliminare treptată a acestui fel de testare, informează Reprezentanța Comisiei Europene.
O comunicare adoptată de Comisia Europeană (CE) confirmă angajamentul acesteia de a respecta termenul-limită stabilit de Consiliu și de Parlamentul European în 2003 și descrie modul în care intenționează să sprijine mai departe cercetarea și inovarea în acest domeniu, promovând, în același timp, bunăstarea animalelor la nivel mondial, a adăugat sursa citată.
„Faptul că astăzi intră în vigoare interdicția totală legată de comercializare reprezintă un semnal important cu privire la importanța pe care Europa o acordă bunăstării animalelor. Comisia se angajează să sprijine în continuare dezvoltarea de metode alternative și să încurajeze țările terțe să adopte și ele abordarea europeană. Acest lucru reprezintă un prilej important pentru Europa de a da un exemplu de inovare responsabilă în domeniul produselor cosmetice fără a face compromisuri cu privire la siguranța consumatorilor”, a declarat comisarul european pentru sănătate și protecția consumatorilor, Tonio Borg.
Potrivit sursei citate, CE a examinat cu atenție impacturile interdicției de comercializare și consideră că există motive imperioase pentru punerea în aplicare a acesteia. Acest lucru, arată Comisia, este în consens cu convingerea fermă a multor cetățeni europeni: dezvoltarea produselor cosmetice nu justifică testarea pe animale.
„Efortul de a găsi metode alternative va continua, deoarece înlocuirea integrală a testării pe animale cu astfel de metode nu este încă posibilă. Comunicarea publicată astăzi (luni – n.r.) subliniază contribuția Comisiei la cercetarea în domeniul metodelor alternative și recunoașterea faptului că aceste eforturi trebuie continuate”, se mai arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
În perioada 2007 – 2011, Comisia a alocat aproximativ 238 de milioane de euro acestui tip de cercetare, industria produselor cosmetice contribuind, și ea, prin cofinanțarea cu 25 de milioane de uro a inițiativei de cercetare SEURAT (Safety Evaluation Ultimately Replacing Animal Testing – metode de evaluare a siguranței în vederea înlocuirii testării pe animale).
Potrivit CE, rolul global și de avangardă al Europei în domeniul produselor cosmetice presupune contactarea partenerilor comerciali pentru a le explica și pentru a promova modelul european, precum și pentru a face eforturi în vederea acceptării la nivel internațional a metodelor alternative. Comisia va integra acest aspect în agenda Uniunii privind schimburile comerciale și cooperarea internațională.