Invenția „stereo” a unui român care i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 100.000 de euro: Sper ca în 2017 să se dubleze
Antonio Meze, fondatorul firmei Meze Audio din Baia Mare, a declarat corespondentului MEDIAFAX că a pornit afacerea cu căști deoarece este pasionat de muzică și a constatat că e foarte greu să găsească căști confortabile, care să aibă sunet bun și design cu personalitate.
„Sunt designer de produs, iar muzica este una din pasiunile mele. Ascultând muzică foarte mult, în marea majoritate a timpului la căști, mi-am dat seama că e foarte greu să găsești căști confortabile, care să aibă sunet bun și design cu personalitate. Meze Audio s-a născut din dorința de a oferi ceva unic, frumos, fără să compromitem calitatea și confortul. Din experiența mea ca designer de produs în diferite agenții am constatat că în companiile mai mari există, de obicei, o discrepanță și o lipsă de continuitate între echipa de dezvoltare de produs, cea de marketing și cea de management. Aici e avantajul unei echipe mici, care poate armoniza mult mai bine activitățile pe diverse planuri și poate lua decizii repede și eficient. Asta a fost și șansa noastră de a dezvolta și produce ceva cel puțin la fel de bun ca firme cu renume”, a spus Meze.
Acesta a subliniat că a ales lemnul deoarece este un material ,natural iar folosit în construcția căștilor oferă o estetică deosebită și un timbru aparte.
„Lemnul nu îmbunătățește automat performanțele unei incinte acustice, ci e un material cu proprietăți aparte ce trebuie luate în ecuație în momentul dezvoltării sunetului. Folosim lemn de arțar și lemn de nuc american. Lemnul provine din SUA și avem certificat de origine și certificat fitosanitar pentru el. Calitatea și uniformitatea materialului de bază e crucială pentru produse ca ale noastre”, a explicat Antonio Meze.
Dezvoltarea produselor se face în Baia Mare, iar asamblarea lor se face în China, cei interesați având posibilitatea să achiziționeze căștile audio online, prin intermediul site-ului firmei sau de la un dealer autorizat.
„Am primit semnale pozitive de la clienții noștri în ceeea ce privește designul și calitatea căștilor, dar cel mai surprinzător a fost că pe partea de sunet am fost în top și chiar învingători le categoria de tip de căști și de preț la care concuram”, a menționat fondatorul firmei.
Procesul de dezvoltare al unei căști durează, variază mult, în funcție de complexitatea ei și de tehnologia folosită.
„Brandurile mari împing un produs pe piață în 6 – 8 luni. Dar dacă îți iei timpul să rezolvi toate aspectele legate de confort, sunet, ansamblare în mod optim, poate dura doi ani, cum a fost în cazul produselor noastre. În această perioadă se fac numeroase prototipuri și iterații până se ajunge la o versiune finală care intră în producție”, a mai spus Meze.
Modelul Meze 99 Classics, la care s-a lucrat doi ani și pentru care au existat zeci de concepte, a fost lansat în toamna anului 2015. De atunci s-au lansat earphones 11 Classics și 12 Neo, ultimul model lansat recent la Chicago fiind 99 Neo.
„Pentru piața europeană, 99 Neo va fi lansat la Munich High-End Show în două săptămâni”, a precizat Antonio Meze.
Firma băimăreană a avut anul trecut o cifră de afaceri de 100.000 de euro, previziunile pe 2017 indicând o dublare a acesteia.