Istoria războiului dintre Coca-Cola și Pepsi

Publicat: 27 01. 2013, 00:09
Actualizat: 31 07. 2014, 19:33

Războiul dintre cele mai cunoscute brand-uri de băuturi răcoritoare din lume, Pepsi și Coca-Cola, datează de câteva decenii, fără speranțe că sfârșitul ar fi la orizont. Recent, reprezentanții Pepsi au vrut să preia și faimoasele simboluri Coca-Cola, pe Moș Crăciun și ursul polar, scrie Business Insider.

Povestea celor două companii și lupta perpetuă dintre ele a fost compilată pe un blog, CnnTees, cu ajutorul unor infografice, intitulate „Războiul Sucului”, acestea incluzând toate detaliile necesare din istoria companiilor.

Astfel, în 1886, John S. Pemberton a dezvăluit rețeta originală pentru Cola, reușind să intre puternic pe piață. La 13 ani după, farmacistul  Caleb Bradham a creat Pepsi-Cola. În timp ce Coca-Cola se afla în plină expansiune, Pepsi se apropia de faliment din cauza celui de-al Doilea Război Mondial, când începuse să vândă suc la doză.

După ce, pe la mijlocul anilor `50, Coca-Cola a început să se promoveze și la televizor, în 1962, aceeași companie a lansat și produsul Sprite, ceea ce le-a întărit poziția pe primul loc. În același timp, Pepsi s-a alăturat companiei Frito Lay, specializată în produse de ronțăit, fapt care a readus Pepsi pe picioare. În 1963, Coca-Cola a lansat și prima băutură dietetică, în timp ce Pepsi a făcut același lucru un an mai târziu.

Până în prezent, 15 produse Coca-Cola s-au vândut în valoare de peste 1 miliard de dolari. Chiar și așa, faptul că Pepsi s-a lansat și în industria măncării a ajutat foarte mult brand-ul să se mențină în topuri, alte produse de-ale sale fiind extrem de bine vândute.

Un alt aspect important al războiului Coca-Cola-PepsiCo este și greutatea vedetelor care au fost imaginea acestor companii, de la Christina Aguillera și Johnny Depp la Coca-Cola, până la Michael Jackson, Beyonce și Jennifer Lopez la Pepsi.