Oliver a avut întâlniri frecvente cu giganții din domeniul fast food, inclusiv cu CEO-ul Paul Pomroy, chiar dacă nu are o relație comercială cu restaurantul american, scrie The Independent.
Bucătarul și-a construit o reputație de activist pentru hrana sănătoasă și a luptat împotriva meniurilor nepotrivite din școli și a obezității la copii – propunând inclusiv o taxă pe băuturile răcoritoare cu zahăr.
În 2011, Oliver a declarat că hamburgerii de la McDonald”s nu sunt „COMESTIBILI” și a cerut încetarea folosirii aditivilor procesați de vită, „grăsimea roz”, așa cum a numit-o bucătarul-vedetă.
În 2016, britanicul s-a opus sponsorizării oferite de McDonald”s Jocurilor Olimpice și a militat doar pentru prezența sponsorilor care respectă standardele nutriționale și etice. Mai mult, Oliver a cerut interzicerea reclamelor televizate la produsele junk food.
Recent, atitudinea lui Oliver s-a schimbat și a declarat că le-ar permite copiilor săi să mănânce la McDonald”s.
Pomroy a luat parte la o ședință de gătit caritabilă organizată de fundația lui Oliver.
Oliver a generat numeroase controverse după ce a lucrat pentru mai multe companii mari, precum Shell – pentru care compania sa a creat o gamă de meniuri sănătoase.
Oliver a fost criticat pentru colaborarea cu gigantul petrolier, dar a insistat că este cea mai bună cale prin care hrana sănătoasă poate ajunge în farfuriile unei audiențe mai largi.
Bucătarul a vorbit cu ocazia lansării gamei respective de produse alimentare, spunând că firmele din industria alimentară trebuie să-i ajute pe consumatori să-și schimbe dieta.
„Dacă vrem ca Marea Britanie să fie mai sănătoasă, mai productivă în 15-20 de ani, trebuie ca și companiile să meargă pe aceeași cale”, a spus Oliver.