Designerul brazilian Alexandre Herchcovitch a anunțat că a creat prima pereche de jeanși anticelulită din lume, care folosesc căldura corporală pentru a combate neplăcutul efect al „cojii de portocală” ce apare la nivelul pielii, informează dailymail.co.uk.
Noul model de jeanși, denumit „beauty denim”, captează căldura corporală și o transformă în raze infraroșii, redirecționate apoi către piele pentru a stimula acele zone ale corpului care sunt cele mai expuse la riscul de apariție a celulitei.
Designerul brazilian susține că descoperirea sa contribuie la intensificarea microcirculației sangvine de la nivelul capilarelor și stimulează metabolismul celular, prevenind astfel apariția celulitei.
Alexandre Herchcovitch și-a prezentat noua creație la un show de modă la Rio de Janeiro. Designerul a dezvăluit, totodată, că a avut nevoie de cinci ani de cercetări intense până când produsul final și-a dovedit eficiența.
Experții în domeniul medical și-au exprimat însă scepticismul, spunând că nu există un leac miraculos împotriva celulitei, care poate fi cauzată de o dietă nesănătoasă, o circulație sangvină deficitară și un metabilism lent.
Celulita afectează aproximativ 90% din femeile în vârstă de peste 30 de ani din Marea Britanie. Pentru a o combate, doamnele și domnișoarele din această țară folosesc numeroase sortimente de creme, loțiuni și apelează uneori chiar și la intervenții chirurgicale.
Jeanșii creați de Alexandre Herchcovitch au fost confecționați dintr-o fibră specială confecționată manual în Brazilia, denumită „Emana”, utilizată deja la fabricarera unor articole vestimentare sportive și a unor colecții de lenjerie intimă.
Țesăturile Emana absorb undele electromagnetice emise de corpul man, denumite „spectru infraroșu îndepărtat”. Atunci când aceste raze invizibile intră din nou în contact cu pielea, ele asigură stimularea țesutului epitelial, prevenind astfel formarea celulitei.
Designerul brazilian nu a anunțat deocamdată data la care jeanșii anticelulită vor fi lansați în magazine și nici prețul cu care acest articol vestimentar va fi comercializat.
Alexandre Herchcovitch nu este însă primul designer care încearcă să impună pe piață jeanșii care „eradichează” celulita.
În 2004, brandul italian Miss Sixty a lansat o colecție de jeanși, pantaloni și fuste despre care a afirmat că au capacitatea de a îndepărta, treptat, celulita. Acele produse vestimentare conțineau un ser anticelulitic, denumit Skintex, fabricat din retinol.
Retinolul este un derivat al vitaminei A, care este folosit în numeroase produse de înfrumusețare pentru a stimula sinteza colagenului.
Reprezentanții companiei Miss Sixty spuneau că atunci când persoana care purta acei jeanși se mișca, frecarea apărută între țesătură și piele declanșa spargerea capsulelor cu Skintex. Acestea eliberau o cremă care era apoi absorbită de piele.
Experții în medicină au criticat acea linie vestimentară, spunând că este „un truc de marketing”, iar casa italiană a renunțat la colecție după un an.