Săptămâna trecută Nintendo a lansat jocul Pokemon Go care a fost descărcat de mai mult de șapte milioane de ori într-o săptămână și a fost până acum disponibil doar în afara Europei. Acest lucru nu i-a împiedicat, însă, pe europeni să facă parte din cei care au fost prinși de „febra Pokemon”, întrucât pasionații de jocuri puteau să descarce direct aplicația pretinzând că au domiciliul în una statele unde jocul a fost lansat inițial.
Pokemon Go este un joc gratuit care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Concret, jocul îi trece pe utilizatori din mediul digital în lumea reală, cu ajutorul camerei smartphone-ului, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni.
La doar o săptămână de la lansare, jocul Pokemon Go a produs deja venituri de milioane de dolari. Chiar dacă descărcarea este gratuită, utilizatorul este îndemnat să plătească în cazul în care își dorește să beneficieze de funcții suplimentare, de pildă pentru a cumpăra alimente pentru hrana monștrilor capturați.
Inițial, aplicația dezvoltată de Niantic Inc, parte al Google-Alphabet, împreună cu Nintendo Co Ltd și Pokémon Company International, a fost lansată în SUA, Noua Zeelandă și Australia. Un studiu realizat recent a demnostrat că utilizatorii petrec mai mult timp jucându-se decât pe WhatsApp, Instagram, Snapchat sau Facebook Messenger.