Circa 47% din persoanele cu vârsta între 18 și 35 ani, din zona urbană, prezente pe Facebook, accesează jocuri, femeile fiind fane Farmville/ Cityville, precum și ale celor de genul bubble/cubes, în timp ce bărbații preferă jocurile sportive și pokerul, potrivit unei cercetări Love Plus.
Love Plus, unul dintre principalii competitori pe piața de prezervative, a anunțat joi că lansează o aplicație pe Facebook – jocul „Love Factory” – produsă integral în România, disponibilă global, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Implementarea proiectului Love Factory a fost precedată de o cercetare realizată în octombrie 2011 pe o bază de 400 de respondenți, bărbați și femei din zona urbană, care folosesc Facebook, inclusiv pentru jocuri, mai mult de o dată pe săptămână. Printre obiectivele acestei cercetări s-au numărat: înțelegerea targetului – cei care folosesc Facebook și jocurile prezente pe această platformă, precum și analiza obiceiurilor și a motivațiilor acestora din spatele deciziei de a se juca.
Astfel, s-a constatat că majoritatea reprezentanților categoriei de vârstă 18-35 ani, din zona urbană, sunt prezenți pe Facebook (86,5%), iar dintre aceștia 46,9% accesează jocurile. Jocurile preferate de aceștia sunt Farmville, Cityville, Mafia Wars, FIFA Manager și The Sims Social. Cele mai populare jocuri, atât pentru bărbați, cât și pentru femei, sunt cele de tip Farmville (91,2%), urmate de poker (36,9%) și jocuri sportive (37,9%).
Dacă sunt analizate preferințele la nivelul categoriilor de jocuri, femeile sunt fanele celor de tipul Farmville/ Cityville, precum și a celor simple, de genul bubble/cubes. De cealaltă parte, bărbații preferă jocurile sportive și pokerul, se spune în comunicat.
Timpul dedicat sesiunilor de joc pe Facebook oferă noi elemente de diferențiere între cele două sexe. Astfel, majoritatea femeilor (45,6%) dedică 15-30 minute unei sesiuni de joc pe Facebook, în timp ce 31,5% dintre bărbați petrec 5-15 minute pe sesiune. Totodată, cei între 18-30 ani petrec mult mai mult timp jucându-se pe Facebook decât cei de 31-35 de ani.
Momentul accesării acestor jocuri a fost un alt indicator al studiului. Astfel, femeile se joacă atât în timpul săptămânii, cât și în weekend. În schimb, bărbații preferă să se joace mai degrabă în timpul săptămânii, după serviciu (27,6%) sau în weekend (30,5%).
Principalul motiv pentru cei care aleg să se joace pe Facebook constă în faptul că jocurile reprezintă un mod plăcut de petrecere a timpului, iar această observație este valabilă indiferent de sex, vârstă sau mărimea orașului. Mai mult, dacă bărbații sunt atrași de competiția cu prietenii sau cu alți jucători (61,1%), încercând mereu să obțină cel mai bun scor, femeile caută interacțiunea cu prietenii și dorința de a nu rămâne în urmă.
Principala sursă de informare în legătură cu jocurile pentru toate categoriile de jucători este reprezentată de recomandările/ invitațiile prietenilor. Pe lângă acestea, femeile sunt mai influențate de Facebook ads (55,8%), în timp ce bărbații preferă să se documenteze singuri sau să afle de pe alte site-uri.
Proiectul „Love Factory” a fost dezvoltat pe parcursul unui an de echipa Love Plus, împreună cu Maria Negruță, Social Game Designer – Digital Cookies și compania locală de dezvoltare Assist Software. Cu acest proiect, compania își propune să atragă jucători din toată lumea, nu doar din România.
Jocul prezintă povestea unei fabrici de prezervative, unde utilizatorii pot să producă și, mai apoi, să vândă prezervative către diferite piețe de desfacere. Mașinile din joc sunt create după designul celor din fabricile reale. Jucătorii sunt însoțiți în aventura lor de cinci personaje, în centrul acțiunii fiind roboțelul MARU.