Prima pagină » Magazin » Lăptarii, din nou populari într-o capitală europeană, pe fondul creșterii interesului pentru lapte „la sticlă”

Lăptarii, din nou populari într-o capitală europeană, pe fondul creșterii interesului pentru lapte „la sticlă”

Lăptarii, din nou populari într-o capitală europeană, pe fondul creșterii interesului pentru lapte „la sticlă
Distribuitorii de lapte la domiciliu au redevenit populari în Londra, pe fondul unei creșteri a cererii pentru această băutură în ambalaje de sticlă din partea generației "millennials", care dorește astfel să micșoreze cantitatea de deșeuri din plastic produsă, potrivit standard.co.uk.

Producătorii de lapte britanici vorbesc despre o creștere „fenomenală” a cererii din partea clienților „millennials” (persoane cu vârste între 18 și 34 de ani) în ultimul an, pe fondul dezbaterilor privind poluarea cu plastic.

Reprezentanți a două companii de distribuție de lapte, milk&more, care este națională, și Parker Dairies, care are acoperire locală, spun că, în 2018, au înregistrat o creștere a cererii pentru această băutură în ambalaje din sticlă și au citat drept „catalizator” pentru acest fenomen serialul documentar narat de David Attenborough „Blue Planet II” (2017). Ambele companii spun că tinerii consumatori par doritori să plătească mai mult pentru acest serviciu, pentru a proteja mediul.

Totuși, informațiile despre acest subiect sunt contradictorii. Deși s-a raportat o creștere de 25% a numărului de livrări în Marea Britanie în ultimii doi ani, compania Dairy UK a declarat pentru publicația Standard că nu poate confirma această cifră.

Reprezentanții din industrie spun că livrările la domiciliu reprezintă 3% din vânzările de lapte înregistrate în Marea Britanie – aproximativ 470.000 de litri zilnic. Iar laptele în ambalaje din sticlă reprezintă 3% din totalul vândut în regat.

Paul Lough, de la Parker Dairies, spune că interesul pentru lapte în ambalaj de sticlă este unul „absolut fenomenal”. Parker Dairies, care dispune de 25 de furgonete electrice, distribuie lapte în tot estul și vestul Londrei și, de la începutul anului, a înregistrat 382 de clienți noi, dintre care 95% au optat pentru ambalajele din sticlă.

„Înainte de Crăciun înregistram 30 de comenzi pe lună, acum avem 30 de comenzi pe săptămână”, a declarat Lough.

Firma a înregistrat o creștere a vânzărilor de 4% din decembrie 2018, cu o cantitate suplimentară de 850 de litri de lapte vândută săptămânal.

Sticlele folosite la ambalarea laptelui pot fi refolosite de până la 25 de ori înainte de a fi reciclate în ambalaje noi.

Lough atribuie noul interes pentru ambalaje din sticlă „regenerării” cartierului începând cu Jocurile Olimpice de la Londra din 2012. Oamenii sunt mai conștienți în ceea ce privește poluarea mediului, astfel încât cer ambalaje din sticlă.

Lough mai spune și că această clientelă tânără câștigată i-a făcut să se gândească la o nouă linie de produse, precum pâine cu maia și produse cu miere.

Lăptarul Ian Beardwell, de la firma Hanworth Dairy, care se ocupă de livrarea laptelui la domiciliu de 27 de ani, a vorbit despre influența serialului documentar „Blue Planet” asupra interesului crescut pentru ambalajele din sticlă.

„Obișnuiam să fac 550 de livrări înainte, iar, în ultimele patru săptămâni, am înregistrat o creștere a cererii cu 35 – 40 de comenzi, 90% dintre acestea fiind pentru ambalaje din sticlă”, a povestit acesta.

De cealaltă parte, compania milk&more – care a fost cumpărată în 2016 de gigantul Müller, de la Dairy Crest – a înregistrat 2.500 de clienți noi numai în ultima lună, iar 90% din aceștia vor să cumpere lapte în ambalaje din sticlă.

Patrick Müller, manager al milk&more, spune că „ambalajul din sticlă este un produs incitant și are viitor”. „Credem că tradiția de a fi lăptar este asociată cu câteva elemente fantastice care sunt relevante acum. Lăptarii sunt o prezență serioasă în ceea ce privește livrările de dinainte de micul dejun, oferă o gamă de produse incitante, inclusiv locale, și pot fi parte din comunitate. Trebuie să îi facem, însă, relevanți pentru consumatorul modern”, a spus acesta

Managerul a explicat că noii clienți au o vârstă medie de 35 de ani și provin din familii tinere cu venituri duble, cărora le pasă de comunitatea și de produsele locale. Ambalajele din sticlă le reamintesc de copilărie și, în plus, vor să micșoreze cantitatea de deșeuri din plastic.

 

Autor