„Lemonade” sau „Pup-o, mă!”. Colectiv sau Palme D’Or? Hunter Killer sau Smallfoot?
„Coborâm la prima” este un film care are o poveste în spate. Regizorul Tedy Necula este el însuși unul dintre artiștii a căror poveste de viață poate face subiectul unui film, iar lansarea peliculei ar fi unul dintre punctele importante dintr-un eventual scenariu inspirat de biografia cineastului. Iulian Burciu, Grumăzescu Cezar, Victoria Cociaș, Constantin Cotimanis, Dana Porlogea și Constantin Drăgănescu fac parte din distribuția peliculei care se petrece într-un metrou blocat între stații, în dimineața de după incendiul din clubul Colectiv.
Revelația din metrou arată astfel:
Gary Oldman și Gerard Butler sunt protagoniștii producției „Operațiunea Hunter Killer/ Hunter Killer”, în regia lui Donovan Marsh. Chiar și președintele Rusiei merită să fie salvat, mai ales când de asta depinde evitarea unui război. Luptele pentru evitarea războiului au avantajul că pot să fie spectaculoase fără să fie însoțite de cifre astronomice de pierderi de vieți omenești. Dar așa sunt toate filmele de război, acesta e adus la zi și băgat sub apa cu submarinul, dus în aer cu rachete, trecut prin calota de gheață a oceanului și așa mai departe.
Războiul arată așa:
„Lemonade” este filmul de debut al Ioanei Uricaru și cea mai scurtă descriere ar fi aceea de lungmetraj românesc plasat în Statele Unite. Sigur că de acolo ar începe discuția despre ce înseamnă „film românesc”. Iar pelicula Ioanei Uricaru este un bun argument în această dezbatere, pentru că oferă o serie de repere în funcție de care poate fi reconstruită realitatea afectivă a unei situații repezentative pentru ceea ce înseamnă „românesc”. Mălina Manovici interpretează rolul Marei, proaspăt căsătorită cu un american care i-a fost pacient, care așteaptă să primească dreptul de a munci în Statele Unite și încearcă să își ajute fiul să se obișnuiască în noua țară. De la diferențele mărunte dintre țara de origine și cea visată, până la cele fundamentale, personajul se confruntă cu situații limită în care se trezește mai vulnerabilă decât putea să își imagineze.
„Lemonade” are următorul aer:
Comedia „Pup-o, mă!” e un film cu Văru Săndel (Alexandru Pop). Dar și cu Constantin Cotimanis, Cosmin Seleși, Cătălina Grama, Alin Panc și Alexa Tofan. Cum îi spune și numele, lucrurile se învârt în jurul pupatului. Sau al căsătoritului la stână. La propriu. În ce privește personajele, unii sunt din partea locului, celelalte sunt venite de la oraș, în trecere, doar că nimeresc în comuna Răchițele fix de ziua lânii, când te alegi ca partener cu cel pe care îl săruți.
Umorul e ca la televizor, doar că pe un ecran mai mare în acest film:
Filmul care a luat Palme d´Or la Cannes în 2018, „O afacere de familie/ Shoplifters” este o dramă japoneză. Despre hoții care sunt oameni buni. Producția regizată de Hirokazu Koreeda urmărește povestea unei familii care trăiește din furturi. Eroii găsesc o fetiță abandonată, o includ în familia lor și o învață ce știu ei mai bine. Ca orice film premiat, povestea familiei se petrece între intențiile bune și rezultatele dezastruoase ale unei situații fără ieșire.
Familia suferă în următorul mod:
Noul film de animație de pe ecrane e „Aventurile lui Smallfoot/ Smallfoot„. Regizat de Karey Kirkpatrick, care a mai făcut „Imagine That”, în 2009, și „Peste tufiș/ Over the Hedge”, în 2006, și de Jason Reisig, spune o poveste simplă. Dacă ai fi Yeti, cât de speriat ai fi de cineva care lasă urme mici în zăpadă. Cineva care are talpa de om. Ce să mai, cineva care e om. Vestea că ar exista o lume diferită în afara comunității de vietăți cu corpul acoperit de blană și că undeva, departe s-ar trăi altfel e aproape la fel de îngrozitoare ca atunci când o maimuță ar afla că omul se trage din ea.
Iar veștile pentru Yeti vin astfel: