Prima pagină » Magazin » Lovitură pentru KFC: Cine a detronat gigantul american pe segmentul de pui prăjit

Lovitură pentru KFC: Cine a detronat gigantul american pe segmentul de pui prăjit

Vremurile în care puiul prăjit era sinonim cu imaginea unui "anume" gentleman cu părul alb s-au încheiat, cel puțin în Statele Unite. KFC, unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante fast-food din lume, a fost detronat la capitolul vânzări de concurenții de la Chick-fil-A.

Lanțul Chick-fil-A a înregistrat anul trecut vânzări totale de 5 miliarde de dolari în Statele Unite, mai mari decât ale competitorului KFC care a încheiat cu un rezultat de 4,1 miliarde de dolari, scrie Bloomberg Businessweek.

Schimbarea pare a nu fi contestată de YUM!, compania care deține re]eaua KFC, care a eliminat din cel mai recent raport anual descrierea de „lider pe segmentul de pui din SUA”

Rezultatele sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât Chick-fil-A deține mult mai puține restaurante decât KFC. În SUA, numărul acestora a ajuns la 1.775, față de 4.491 de unități deschise de KFC în SUA.

Distribuția magazinelor Chick-fil-A în SUA

Sursă: Bloomberg Businessweek

Practic, fiecare magazin Chick-fil-A a adus 3,2 milioane de dolari în 2013, de aproape patru ori mai mult decât media KFC, de circa 938.000 de dolari.

Totodată, în timp ce vânzările KFC s-au menținut la același nivel în ultimul deceniu, Chick-fil-A a înregistrat creșteri constante. Anul trecut, vânzările Chick-fil-A au crescut cu 3,6%, spre deosebire de cele ale KFC care au scăzut cu 2%.

KFC și-a atins perioada de vârf pe piața americană în 2004, când avea 5.000 de restaurante, de patru ori mai multe decât Chick-Fil-A și o cotă de piață de 46% pe segmentul fast-food-ului cu produse din pui din SUA.

Chick-fil-A intenționează să continue să reducă acest decalaj, iar pentru anul acesta și-a planificat deschiderea a încă 100 de restaurante.