Original Unverpackt este un nou magazin, deschis în Berlin, ale cărui produse se adresează clienților ecologiști, celor care sunt interesați de efectul acțiunilor lor asupra mediului înconjurător.
În acest magazin nu se găsesc pungi de plastic sau de hârtie, clienții fiind încurajați să pună alimentele cumpărate în recipientele proprii. În acest fel, crearea deșeurilor este redusă la minim deoarece clienții cumpără exact cât au nevoie, în recipiente care nu sunt de unică folosință și pe care nu le-ar arunca apoi pe stradă.
Produsele comercializate nu provin de la companii mari, de la branduri cunoscute, ci sunt în mare parte produse organice.
Ideea le-a venit fondatoarelor Sara Wolf și Milena Glimbovski, care și-au propus să creeze „ceva imposibil”. Ele au hotărât să schimbe experiența tradițională de cumpărături, îmbunătățind-o. Scopul noului magazin este de a opri contribuirea la formarea deșeurilor din ambalajele folosite în industria alimentară, vânzând alimentele într-o manieră sustenabilă.
Trei studii realizate în 2013 au descoperit că 12 milioane de tone de mâncare irosită se adună anual, în valoare de 19 miliarde de lire sterline. Aceste cifre nu înseamna doar că gropile de gunoi devin mai pline, ci că deșeul creat duce la formarea unei cantități enorme de emisii de gaze de seră.
Un studiu arată și că formarea a 75% din deșeuri ar putea fi evitată printr-o infrastructură eficientă.
În ceea ce privește prețurile, unele produse oferile de Original Unverpackt sunt mai scumpe, în principal datorită faptului că sunt organice, însă altele au prețuri chiar și mai mici decât în supermarketurile obișnuite, scrie theplaidzebra.com.
Ideea de a-și umple propriile recipiente poate ajuta clienții, împiedicându-i să cheltuiască mai mult decât au nevoie pe mâncare.