Prima pagină » Magazin » Maramureșul, Transilvania și Delta Dunării sunt promovate într-un nou serial difuzat la Travel Channel

Maramureșul, Transilvania și Delta Dunării sunt promovate într-un nou serial difuzat la Travel Channel

Noua serie cuprinde șase episoade de câte 30 de minute, care vor fi difuzate în România, pe Travel Channel, în fiecare sâmbătă, începând din 23 mai, de la ora 20.00.

Seria de documentare „Aventuri cu mâncare și vin, în România/ Food and Wine Adventures: Romania” este un program prezentat de Jenny Powell, o cunoscută vedetă de televiziune din Marea Britanie, și Olivier Magny, un expert în vinuri din Paris.

Noua serie cuprinde șase episoade de câte 30 de minute, care vor fi difuzate în România, pe Travel Channel, în fiecare sâmbătă, începând din 23 mai, de la ora 20.00.

Seria „Aventuri cu mâncare și vin, în România” a fost lansată oficial într-un eveniment organizat marți seară, la București, de reprezentanții companiei Scripps Networks Interactive, care deține Travel Channel. La eveniment au participat, printre alții, vedeta britanică Jenny Powell și Andrew Grieve, Vice President of Advertising Sales pentru Marea Britanie și regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), în cadrul Scripps Networks Interactive Inc.

În afară de România, noul serial urmează să fie difuzat în următoarea perioadă în toate cele 130 țări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și zona Asia-Pacific în care Travel Channel emite în prezent, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, reprezentanții companiei Scripps Networks Interactive Inc.

La evenimentul organizat marți seară la București a fost proiectat și primul episod din această serie, care este dedicat Maramureșului, orașului Baia Mare și cimitirului de la Săpânța.

Următoarele episoade din seria „Aventuri cu mâncare și vin, în România” sunt dedicate, pe rând, altor zone importante din România, respectiv Brașov, Cluj, Constanța, Arad și București.

În noua serie „Aventuri cu mâncare și vin, în România”, Jenny Powell și Olivier Magny pornesc într-o călătorie de descoperire culinară prin România. Aceștia prezintă mici producători care lucrează încă după metode tradiționale, vizitează târguri de produse, podgorii și ferme și mănâncă într-unele dintre cele mai bune restaurante din țară. În vizita lor, Jenny și Olivier se îndreaptă spre nord, către Maramureș, înainte de a intra în Transilvania, ajungând în cele din urmă pe țărmul Mării Negre.

„Aventuri cu mâncare și vin, în România” își propune să continue campania de promovare a României, prin intermediul Travel Channel, începută prin trilogia documentară „Wild Carpathia”, care a fost difuzată în perioada 2011 – 2013, la nivel internațional, de această televiziune. Spre deosebire însă de „Wild Carpathia”, în care România a fost promovată și prin intermediul unor personalități precum prințul Charles al Marii Britanii, principesa Margareta și Ivan Patzaichin, noul serial „Aventuri cu mâncare și vin, în România” nu va pune accentul pe astfel de persoane celebre, ci pe oameni obișnuiți și pe lucruri și locuri ascunse și inedite.

Filmările pentru acest serial s-au întins pe parcursul a aproximativ patru săptămâni, în septembrie și octombrie 2014, fiind realizate de echipa Scripps Networks Interactive, care deține Travel Channel, și de cea a companiei de producție Tuesday’s Child, în frunte cu producătorul Eoin O’Shea, după cum agenția MEDIAFAX a relatat pe 10 octombrie 2014.

„Încercăm să facem cunoscuți în această serie oamenii din spatele cortinei. Am încercat pe cât posibil să căutăm lucrurile ascunse și oamenii de zi cu zi”, a explicat atunci producătorul Eoin O’Shea, pentru MEDIAFAX. „Primul nostru spațiu de filmare a fost în Constanța. Am călătorit apoi spre Tulcea, pentru a ajunge în Delta Dunării, unde am învățat cum se face vinul de nisip și am învățat să gătim supă de pește. Jenny Powell chiar a mers cu unul din localnici la pescuit în lacul său preferat”, mai spunea la momentul respectiv producătorul seriei documentare, precizând că ultimele cadre au fost filmate în Centrul Vechi din București, printre spațiile vizitate de echipa Travel Channel numărându-se și Hanul lui Manuc.

Tot atunci, cei doi prezentatori ai seriei, britanica Jenny Powell și francezul Olivier Magny, au declarat pentru MEDIAFAX că au fost foarte impresionați de Delta Dunării, considerând că este „unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-au văzut până acum”. Olivier, în special, a descris experiența sa din Delta Dunării drept „una dintre cele mai extraordinare din viața sa”.

„Turneul” celor trei a inclus și județul Brașov, unde Jenny Powell a mers la o vânătoare de trufe sălbatice, recoltate cu ajutorul unor câini, în pădurile din jurul Brașovului. Vedetele noii serii au fost, de asemenea, la producători de șampanie și vin spumant, la Azuga, unde Olivier a aflat mai multe despre procesul tradițional de producție.

Cel de-al treilea spațiu de filmare pentru „Aventuri cu mâncare și vin, în România” a fost la Baia Mare. Jenny și Olivier au mers prin munți până la granița cu Ucraina, pentru a vizita o fermă de familie, care își produce mâncarea și vinul din propriul pământ. Acolo a fost locul unde Jenny a învățat să prepare urda.

Traseul „Food and Wine Adventures: Romania” a continuat la Arad, unde Olivier a luat o pauză de la vin și a mers la vânătoare de mistreți în păduri, iar Jenny a mers la o fermă aparținând unor apicultori.

A urmat Cluj-Napoca, iar telespectatorii o vor vedea pe Jenny alături de un bucătar local, preparând mâncăruri tradiționale românești. La rândul său, Olivier a vizitat o mică fabrică de bere și a testat băutură proaspăt preparată.

Totodată, prezentatoarea noii serii, Jenny Powell, declara pentru MEDIAFAX, cu prilejul filmărilor, că este „un mare fan al mâncării românești”, dar și al procesului de preparare a gustărilor. „Oamenii își cultivă produsele pe care le folosesc în mâncare, pe care o fac singuri. Produsele sunt proaspete, autentice. Acest lucru nu prea se întâmplă mai ales în locul din care provin. Sper să nu pierdeți toate aceste lucruri, aici în România. Este minunat. Este vorba despre mâncare reală, proaspătă. Este reconfortant să vezi toate aceste lucruri. Am fost în casele oamenilor, în curțile lor, în fermele lor. Este un privilegiu că am putut să fac toate aceste lucruri”, a explicat Jenny Powell.

Ea a mai spus că, prin intermediul mâncării, a putut să cunoască mai multe lucruri despre viața de familie a românilor, despre moștenirea lor culturală. „Și a fost foarte aventuros totul, chiar mi-a plăcut foarte mult”, a mai spus Jenny Powell.

Totodată, specialistul francez în vinuri Olivier Magny a recunoscut că a venit în România cu multe prejudecăți, având în vedere „reclama negativă” pe care o fac unele persoane de etnie romă în Franța. „Am venit cu idei preconcepute, însă am ajuns să avem o mare apreciere față de România. Oamenii au fost foarte prietenoși, calzi și primitori. A fost un privilegiu să fim aici”, a spus Olivier Magny.

El a fost surprins în mod plăcut și în privința calității vinurilor din România. „Nivelul acestora este mai ridicat decât am anticipat. Cred că este un loc nedescoperit pentru oamenii din Europa de Vest. Nimeni nu bea vin românesc, nimeni nu cunoaște nimic despre vinurile românești. Cred că sunt multe lucruri de aflat și de descoperit de către entuziaști și am fost foarte impresionat că, după perioada comunistă, a fost o reală provocare pentru producătorii de vin să realizeze tranziția la noile standarde. Am fost surprins în mod plăcut (…). Și ne-a plăcut mâncarea, am fost impresionați de gustul și de calitatea produselor, ceea ce nu este foarte ușor de obținut în locurile de unde venim noi. Mâncarea are gust de mâncare”, a mai spus Olivier Magny.

Travel Channel a fost lansat în 1994 și este disponibil în 21 de variante lingvistice în 130 țări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globală a Scripps Networks Interactive, Inc.

În România, Travel Channel este disponibil atât în grilele marilor operatori de cablu, cât și în pachetele unor cabliști mai mici.

În afară de Travel Channel, compania Scripps Networks Interactive este prezentă pe piața audiovizualului din România și cu alte două televiziuni, respectiv Food Network și Fine Living.