Prima pagină » Magazin » Michael Jackson nu avea un sponsor pentru ultimul său turneu. Era „un client riscant”

Michael Jackson nu avea un sponsor pentru ultimul său turneu. Era „un client riscant”

Michael Jackson nu avea un sponsor pentru ultimul său turneu. Era
Imaginea nefavorabilă pe care a avut-o Michael Jackson în ultimii săi ani de viață l-au privat pe artistul american de un sponsor pentru ultimul său turneu, în ciuda vânzărilor record de bilete la cele 50 de show-uri programate în turneul "This Is It", a declarat luni un martor în fața justiției.

Imaginea nefavorabilă pe care a avut-o Michael Jackson în ultimii săi ani de viață l-au privat pe artistul american de un sponsor pentru ultimul său turneu, în ciuda vânzărilor record de bilete la cele 50 de show-uri programate în turneul „This Is It”, a declarat luni un martor în fața justiției.

Mărturia depusă de Eric Briggs, directorul companiei FTI Consulting, a deschis cea de-a 14-a săptămână a procesului-fluviu demarat de familia Jackson contra grupului AEG, promotorul ultimului turneu al megastarului, informează AFP.

Copiii cântărețului și mama sa, Katherine, au dat în judecată AEG pentru neglijență, considerând că directorii acestei firme au acționat eronat atunci când au încredințat monitorizarea stării de sănătate a cântărețului Michael Jackson medicului Conrad Murray, care ispășește în prezent o pedeapsă de patru ani de închisoare pentru omucidere involuntară.

Familia Jackson a solicitat de la AEG daune de 1,5 miliarde de dolari – suma estimată a veniturilor pe care Michael Jackson ar fi putut să le obțină dacă ar mai fi fost în viață -, o cifră comunicată de unul dintre martorii acuzării.

Însă Eric Briggs, un martor al apărării, a contrazis aceste estimări, luni, în fața Curții Superioare din Los Angeles. El a subliniat că imaginea cântărețului era atât de proastă în anii de dinaintea morții sale, pe 25 iunie 2009, încât nicio companie nu a dorit să îi sponsorizeze ultimul turneu.

Cu toate acestea, cele 50 de concerte pe care Michael Jackson urma să le susțină la Londra în cadrul turneului „This Is It”, care ar fi trebuit să marcheze revenirea sa pe scenă și pentru care artistul efectua repetiții meticuloase la Los Angeles, au devenit sold-out în doar câteva ore.

„Marile companii apreciază artiștii care pot fi mari interpreți, dar asta nu înseamnă că vor neapărat să își asocieze numele cu ale lor”, a declarat Eric Briggs.

După părerea sa, imaginea lui Michael Jackson a cunoscut o îmbunătățire în anii ’90, dar a suferit și o prăbușire masivă în 2003, „din mai multe motive”, în special din cauza acuzațiilor de pedofilie.

Pentru companiile mari, Michael Jackson era „un client riscant”, întrucât tot felul de dezvăluiri ar fi putut să apară în orice moment, „iar marilor firme nu le plac surprizele”, a declarat Eric Briggs.

Michael Jackson a murit la vârsta de 50 de ani, în 2009, în urma unei „intoxicații grave” cu propofol, un anestezic puternic utilizat în spitale și în clinicile medicale, pe care starul îl folosea la domiciliu ca somnifer, cu complicitatea medicului Conrad Murray.