Prima pagină » Magazin » Microsoft ATACĂ APPLE. Serviciul prin care vrea să atragă clienții concurenței

Microsoft ATACĂ APPLE. Serviciul prin care vrea să atragă clienții concurenței

Microsoft ATACĂ APPLE. Serviciul prin care vrea să atragă clienții concurenței
Microsoft va lansa marți serviciul de muzică pe internet, care va fi disponibil începând de marți posesorilor de console Xbox și de săptămâna viitoare utilizatorilor Windows 8, concurând cu nume consacrate precum iTunes, Amazon.com, Spotify sau Pandora, transmite Bloomberg.

Microsoft va lansa marți serviciul de muzică pe internet, care va fi disponibil începând de marți posesorilor de console Xbox și de săptămâna viitoare utilizatorilor Windows 8, concurând cu nume consacrate precum iTunes, Amazon.com, Spotify sau Pandora, transmite Bloomberg.

Utilizatorii Xbox Music vor putea asculta muzică gratuit în regim nelimitat pe computere tablete, serviciul fiind finanțat prin publicitate, a anunțat luni compania.

Pentru clienții care doresc să acceseze serviciul de pe consola Xbox sau de pe telefoane mobile, serviciul costă 9,99 dolari pe lună, a declarat Scott Porter, unul dintre managerii proiectului.

Clienții vor avea opțiunea să cumpere melodii și albume, ascultarea de conținut achiziționat eliminând componenta de publicitate a serviciului.

De asemenea, pentru înlăturarea „reclamelor” utilizatorii de PC și tabletă vor putea plăti abonamentul de 9,99 dolari.

Microsoft încearcă astfel să atragă clienți de la magazinele media ale Apple și Amazon.com, precum și ascultători de la „posturi de radio” precum Spotify și Pandora.

„Microsoft câștigă astfel un serviciu solid pe partea de muzică, de care au nevoie de câțiva ani, și extinde brandul Xbox în zona de media și divertisment. Un serviciu gratuit de ascultat muzică, cu reclame odată la 15 sau 20 de minute, ar putea fi foarte convingător. Ar putea exercita presiuni uriașe asupra unor companii precum Spotify sau Pandora”, comentează pentru Bloomberg Michael Gartenberg, analist la compania de cercetare de piață Gartner.

Serviciul va fi disponibil și printr-o aplicație pe noile smartphone-uri cu sistemul de operare Microsoft Windows Phone 8, așteptate pe piață în luna noiembrie. Anul viitor vor fi lansate și aplicații pentru Apple iOS și Google Android.

Microsoft a extins deja serviciul Xbox Live prin includerea de conținut TV și sport.

Utilizatorii vor putea sincroniza playlist-urile și preferințele muzicale între device-uri – muzica de pe PC va fi disponibilă și pe tableta sau smartphone-ul aceluiași client, prin intermediul serviciilor cloud.

Serviciul nu are încă o parte dintre funcțiile de social media regăsite la concurenți precum Spotify, însă Microsoft promite să introducă anul viitor astfel de caracteristici.

Serviciul de muzică al Microsoft va oferi la nivel mondial un catalog cu 30 milioane de melodii.