Milioane de oameni dau „DISLIKE” la Facebook în fiecare lună
Facebook pierde lunar milioane de utilizatori în Statele Unite, Marea Britanie și în alte piețe mature, potrivit firmelor de analiză a pieței, în condițiile în care rețelele alternative de socializare atrag atenția celor aflați în căutarea unor noi platforme online, relatează The Guardian.
Analiștii anticipează că veniturile Facebook au urcat în primul trimestru cu 36%, dar studiile sugerează că expansiunea companiei în Statele Unite, Marea Britanie și alte țări europene mari a atins nivelul maxim.
Cea mai mare rețea de socializare la nivel mondial a pierdut în luna martie 6 milioane de utilizatori din SUA, reprezentând o scădere de 4% a numărului acestora, potrivit firmei de analiză SocialBakers. În Marea Britanie, numărul utilizatorilor s-a redus cu 4,5%, respectiv cu 1,4 milioane de persoane. În ultimele șase luni, Facebook a pierdut aproape 9 milioane de vizitatori în Statele Unite și 2 milioane în Marea Britanie.
O tendință similară se înregistrează în Canada, Spania, Franța, Germania și Japonia, unde Facebook are printre cei mai mulți utilizatori. Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze aceste date.
„Problema este că în SUA și Marea Britanie majoritatea celor interesați să se înscrie pe Facebook au făcut-o deja. Intervine plictiseala, când oamenii vor să încerce ceva nou. Se va duce Facebook ca MySpace? Riscul este relativ mic, dar nu se poate spune că nu există”, a declarat Ian Maude, analist media la Enders Analysis.
Rețele de socializare alternative, precum Instagram, serviciul de partajare a fotografiilor care a atras 30 de milioane de utilizatori în 18 luni, înainte ca Facebook să cumpere compania în 2012, atrag interesul utilizatorilor mai tineri.
Path, o rețea de socializare pentru telefoanele mobile, fondată de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin, și care restricționează numărul de prieteni la 150, câștigă 1 milion de utilizatori pe săptămână și a ajuns recent la 9 milioane de persoane.
Facebook crește rapid în America de Sud, unde numărul vizitatorilor lunari a urcat în martie cu 6% în Brazilia, la 70 de milioane de persoane, potrivit firmei de analiză SocialBakers, ale cărei informații sunt folosite de companiile care se promovează pe rețeaua de socializare.
Miercuri, Facebook urmează să își prezinte rezultatele financiare, analiștii de pe Wall Street anticipând venituri de circa 1,44 miliarde de dolari, în creștere de la 1,06 miliarde de dolari cu un an în urmă.
Acționarii vor fi interesați în special de creșterea bazei de utilizatori și dacă veniturile din publicitate și-au menținut ritmul de creștere.