„Am studiat mai multe amplasamente pentru această sală de concerte pe care am anunțat-o încă de la începutul mandatului. Dar ea nu va fi doar o sală de concerte, va fi o sală de concerte și un spațiu de artă contemporană, va fi de fapt un nou concept integrat cultural, care nu există în România. Sala de concerte va fi de fapt integrată într-un ansamblu mai larg de arte contemporane, de creație, de ateliere de artiști, în care artiștii ar veni în contact direct cu publicul (…) Ne-am hotărât asupra unui loc central, lângă Guvern, pe bulevardul Aviatorilor, fostele garaje Leonida. Este un teren important de 14.000 de metri pătrați, dacă luăm ambele garaje, care în momentul de față sunt practic dezafectate”, a declarat ministrul Culturii, marți, într-o întâlnire cu presa.
Potrivit lui Vlad Alexandrescu, unul dintre garaje este gol și nefolosit. „Mai e acolo o unitate a Ministerului de Interne de coordonare a autostrăzilor”, a spus ministrul Culturii.
Celălalt garaj apraține Guvernului. „În garajul din dreapta funcționează garajul Guvernului, adică o unitate care repară mașinile Guvernului și alte mașini”, a mai spus ministrul Culturii.
„Vrem să obținem aceste două garaje cu terenurile aferente pe care să construim această sală de concerte. Unul din ele este monument istoric, pentru că este o fațadă probabil ridicată în anii 1910 – 1920 și o vom prelua în concursul de arhitectură care va avea loc, o vom prelua ca temă de arhitectură, vom integra acest monument, fațada lui și poate o parte din structura lui, într-un tip de construcție care se dorește a fi un model de conservare a patrimoniului”, a explicat ministrul Culturii.
Acesta a mai spus că sala de concerte ar putea fi realizată în patru ani.
„Ideea de a avea o sală de concerte în Festivalul Enescu, dar nu numai pentru festival o sală importantă de concerte de circa 2.400 de locuri în București, lângă o stație de metrou, în Piața Victoriei, vizavi de Institutul de Istorie «Nicolae Iorga», la doi pași de Muzeul Țăranului Român, la 15 minute pe jos de Ateneul Român și de Sala Radio, credem că ar fi într-adevăr un răspuns pe care Bucureștiul îl poate da cererii publicului meloman de a avea într-adevăr un loc de desfășurare a concertelor în București. În Polonia s-au făcut în ultimii ani mai bine de șapte astfel de centre culturale integrate pe fonduri europene, în România nu s-a întâmplat nimic. Tot ce s-a făcut a fost o renovare sau consolidare a unor clădiri existente. Eu cred că a venit momentul să edificăm în București un edificiu reprezentativ printr-un concurs internațional de arhitectură, care să respecte tehnica de acustică pe care putem să o oferim publicului meloman în 2016-2020”, a explicat Vlad Alexandrescu.
Ministrul Culturii a mai spus că are nevoie „de puțină înțelegere ca ministrul de Interne să își mute niște mașini din garaj” și să nu coordoneze autostrăzile din Piața Victoriei. „Nu cred că trebuie să avem nino-nino pe bulevardul Aviatorilor, între statuia Aviatorilor și Piața Victoriei. Putem să avem foarte bine la Chitila sau în altă parte, nu cred că e o problemă”, a spus Vlad Alexandrescu.
Acesta a mai spus că, dacă Ministerul Culturii va obține garajele, ar putea fi demarat concursul de arhitectură pentru viitoarea sală de concerte.
„Dacă reușim să obținem aceste două spații în proprietatea Ministerului Culturii putem imediat lansa extinderea devizului cadru cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru o valoare de 55 de milioane de euro, un lucru care a fost deja evocat și am putea avea un concurs de arhitectură ale cărui soluții să le vedem deja în toamnă. Mă grăbesc pentru că nu voi sta în acest post mai mult decât e mandatul acestui Guvern și mă grăbesc pentru că, dacă reușesc să ajung la niște rezultate care să fie ireversibile, în momentul în care voi pleca, sunt convins că cel care va succede va fi obligat să le continue”, a concluzionat ministrul Culturii.