Colecțiile pentru sezonul toamnă/ iarnă 2019 prezentate la cele mai recente ediții ale Săptămânii modei de la Londra, Milano și Paris au inclus articole vestmentare variate dedicate bărbaților. De la haine sport tricotate comode (Junya Watanabe) și jachete matlasate pentru vreme rece (Dries Van Noten), până la costume ultraelegante, cu cravată (Emporio Armani), toate au reușit să atragă atenția criticilor de modă, scriu editorii de la Wall Street Journal.
Au reușit să iasă în evidență doi designeri aflați la debut de carieră în moda masculină și care lucrează pentru două branduri de lux, Hedi Slimane (Celine) și Clare Waight Keller (Givenchy). Ambii au adus în fața publicului colecții de haine șic și accesibile.
Desigur, scriu cei de la WSJ, care au realizat și un ghid al tendințelor de anul acesta, au existat și colecții care să satisfacă nevoia de spectaculos și extravagant, precum o trupă punk la Comme Des Garçons și haine din blană lungi până la pământ.
Totuși, în mare, hainele practice și confortabile au fost preferate de designeri pentru noul sezon.
Iată tendințele în moda masculină pentru 2019:
Imprimeul tip tartan
Creatorii de anul acesta au gândit în afara zonei de confort și au avut succes. Imprimeurile în pătrățele (tip tartan) de toate mărimile și culorile au putut fi observate în mai multe colecții, dar cel mi bine au mers pentru trenciurile/ paltoanele pe corp din colecțiile Ami, OAMC, Neil Barrett, E. Tautz și Celine.
Gri este culoarea care „îndulcește”
Chiar și cele mai pretențioase tendințe pot fi purtate dacă se folosește această nuanță subtilă. A se vedea costumele cu două rânduri de nasturi de la Prada și Dior, pantalonii multicolori de la Dries Van Noten și costumele pătate de la Berluti.
Gențile de mari dimensiuni
Gențile de tip poștaș, purtate pe diagonală, sunt la mare modă în prezent, dar au început să aibă dimensiuni mai mari, mai practice. A se vedea accesoriile de acest tip de la Dries Van Noten, Off-White, Fendi.
Grunge, Unplugged
Deși o singură paradă a avut ca fundal sonor muzica trupei Nirvana (OAMC, la Paris), stilul grunge, popular în anii 1990, a revenit, mai ales prin jachetele tricotate de tipul celor purtate de Kurt Cobain. Astfel de piese au fost incluse în colecțiile Sunnei, Marni și Acne Studio.
Bej-cămilă, culoarea momentului
Nuanța nu este una nouă în colecțiile dedicate bărbaților, dar anul acesta a fost folosită în ținute monocrome, din cap până în picioare, la Emporio Armani, Valentino, Tod, Raf Simons și Ralph Lauren.
Acum, să ne destindem puțin și să vedem niște momente amuzante și care au ținut paginile presei internaționale.
Un moment apreciat a fost cel al creatorului japonez Junya Watanabe care a ales ca modelele sale să fie bărbați în vârstă, cu fire cărunte.
Un alt caz a avut loc la Milano unde casa Versace a colaborat cu Ford Motors, iar logo-ul companiei americane a fost imprimat pe jeanși și hanorace.
Sub deviza „vorbim mai încolo”, brandul Vetements a inclus în show-ul său modele care purtau cagule, dedicate parcă celor care doresc să comunice doar prin mesaje scrise.
Foto: Hepta