Prima pagină » Magazin » Motivul amuzant pentru care Ceaușescu nu a vrut scări rulante la metrou. „Ce ne trebuie nouă EXCAVATOARE aici?”

Motivul amuzant pentru care Ceaușescu nu a vrut scări rulante la metrou. „Ce ne trebuie nouă EXCAVATOARE aici?”

Motivul amuzant pentru care Ceaușescu nu a vrut scări rulante la metrou. „Ce ne trebuie nouă EXCAVATOARE aici?
Dincolo de regimul dur, Nicolae Ceaușescu a făcut și lucruri care au dus la îmbunătățirea vieții bucureștenilor, cum ar fi metroul. Fostul dictator nu a dorit însă scări rulante la metrou, dintr-un motiv bizar și amuzant în același timp.

Cei care au proiectat metroul bucureștean i-au cerut lui Ceaușescu să cumpere „escaladoare”, dar dictatorul nu a înțeles bine cuvântul și a întrebat: „Ce ne trebuie nouă excavatoare aici?”

Nicolae Ceaușescu a refuzat oricum scările rulante, motivând că românii sunt oricum grași și au nevoie de sport, nu de scări rulante.

Astfel, multe din scările rulante de la metroul bucureștean au fost montate mult mai târziu după construirea stațiilor subterane.

Metroul bucureștean este un sistem de transport care deservește capitala României, București. Rețeaua este administrată de compania Metrorex și este printre cele mai folosite sisteme de transport în comun din România.

A fost inaugurat de Nicolae Ceaușescu pe 19 decembrie 1979, deși darea în exploatare a Magistralei 1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi avuseseră loc cu o lună înainte.

Sistemul este complet electrificat și constă din patru magistrale. Se află aproape în întregime la subsol, unica stație situată la suprafață fiind Berceni.

Rețeaua trenurilor subterane în București este operată de compania Metrorex, fiind separată de rețeaua transporturilor de suprafață, administrată de către STB.

În perioada 2012-2014 și din decembrie 2017 au existat bilete comune pentru ambele sisteme. STB asigură transportul înlocuitor temporar în cazul întreruperii circulației la metrou, precum și servicii de metrou ușor care leagă zonele încă nedeservite de metrou cu restul rețelei. Totuși, integrarea între transportul subteran și și cel de suprafață este mai redusă decât ar fi de dorit.

La sfârșitul anului 2013, rețeaua de transport a metroului bucureștean se întindea pe 69,25 km de cale dublă, existând patru magistrale cu 52 de stații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km.

În același an, rețeaua de metrou deținea doar 4% din lungimea de transport public a orașului București și circa 20% din volumul total al călătorilor. În 2014, metroul din București a transportat 173,209 milioane de pasageri, în creștere față de cei 169,78 milioane din 2013. 28 cu o medie zilnică în zilele lucrătoare de 600.000-800.000 de călători, transmite Wikipedia.

FOTO: WIKIPEDIA

Recomandarea video

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Una dintre cele mai frumoase handbaliste ale României, la Survivor: „A doua aventură a vieții”
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit