Motivul INCREDIBIL pentru care CNA interzice un spot publicitar pe o melodie a lui Mărgineanu
This browser does not support the video element.
Potrivit Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), în melodia de pe fundalul spotului publicitar se poate identifica o mențiune la fabula „Greierele și furnica”: „La Fontaine, fabula lui, să se ducă dracului!”.
În privința acestui clip, CNA a consultat și Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), care a considerat că spotul încalcă Codul de practică în publicitate și a fost modificat în urma discutării subiectului de către Comitetul Etic al RAC.
Totuși, CNA a decis să aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate, pentru a preveni o eventuală reluare a difuzării formei spotului publicitar care încalcă legislația audiovizualului. Această decizie de intrare în legalitate presupune că respectivul spot publicitar nu mai poate fi difuzat în forma care încalcă legislația audiovizualului.
Decizia a fost luată în baza articolului 93 din Codul audiovizualului, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.
Pe de altă parte, tot în ședința de marți, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate în privința unui spot publicitar la tușul de gene Maybelline-volum express colossal. În clip se spune că acest produs este „mascara numărul 1 în lume”.
Și în acest caz, CNA a consultat RAC. Potrivit Laurei Frunzeti, directorul executiv al RAC, „este o graniță foarte subtilă pe care a depășit-o acest spot”. Aceasta a mai spus că afirmația „mascara numărul 1 în lume” a fost bazată pe o cercetate realizată de compania Nielsen, care a confirmat poziția de top a acestui produs. Totuși, în respectiva reclamă nu s-a menționat sursa afirmației, respectiv acel studiu, încălcându-se astfel Codul de practică în publicitate.
CNA a decis astfel să aplice o decizie de intrare în legalitate a spotului pentru acest produs cosmetic, fapt care presupune că acesta nu mai poate fi difuzat la posturile TV în această formă care nu respectă legislația audiovizualului în privința informării corecte a publicului.