Conținutul care este evident ilegal trebuie înlăturat în 24 de ore de la postare, iar cel care nu este în mod clar ilegal trebuie să fie analizat în șapte zile. Dacă nu se conformează, companiile vor primi o amendă care începe de la 5 milioane de euro și ajunge la 50 de milioane de euro, în funcție de gravitatea încălcării legii.
Organizațiile pentru drepturile omului și reprezentanți din industrie au criticat deja legea, susținând că timpul alocat nu este realist și că va genera cenzură accidentală în contextul în care companiile vor fi precaute și vor șterge anumite postări pentru a evita să plătească amenzi.
Legea va intra în vigoare după alegerile din Germania, care vor avea loc în septembrie.
Legea a fost scrisă după ce mai multe incidente cu știri false și cu cazuri de discurs al urii s-au răspândit pe site-urile de socializare din Germania.
Facebook susține lupta împotriva discursului urii, dar consideră că legea nu îmbunătățește eforturile de a combate această problemă socială. Compania a anunțat de curând că a angajat 3.000 de oameni, pe lângă cei 4.500 pe care îi are deja, pentru a monitoriza milioanele de raportări pe care le primește în fiecare săptămână.
Potrivit unui raport al Comisiei Europene, aproape 80% din conținutul ilegal raportat este deja înlăturat în Germania.
Pe lângă administratorii site-urilor de social media, trei organizații independente monitorizează voluntar site-urile din Germania.