Prima pagină » Magazin » Motivul pentru care majoritatea logo-urilor companiilor din industria fast-food includ culoarea roșie

Motivul pentru care majoritatea logo-urilor companiilor din industria fast-food includ culoarea roșie

Majoritatea logo-urilor de companii de fast-food includ cel puțin un element de culoare roșie. Mulți oameni cred că această culoare crește apetitul și îi determină pe oameni să intre în magazine pentru a cumpăra ceva.

Știința nu prea susține această teorie. Studiile au rătat că roșul stimulează mintea, poate crește ritmul cardiac și este asociat cu activitatea. Mai mult, generează un răspuns viguros și atrage atenția repede. Dar asta nu înseamnă că această culoare îți crește apetitul, transmite Business Insider.

Potrivit Marketo, o companie de marketing, logo-urile de culoare roșie sunt recomandate pentru companii din industriile alimentară, auto, IT și agricultură. Este nerecomandată pentru industriile: medicală, bunuri de uz casnic. 

Explicația este că această culoare a devenit, de-a lungul timpului, asociată cu industria fast-food.

În studiile de laborator s-a demonstrat că oamenii beau mai puțin suc dintr-un pahar roșu decât dintr-unul albastru și mănâncă mai puțin dintr-o farfurie roșie decât din una albastră sau albă.

Totuși, culorile asociate cu o companie sunt importante. Un studiu din 2006, publicat în jurnalul Management Decision, arăta că decizia de cumpărare este influențată, în proporție de 62-90%, de culori.

O altă cercetare arată că roșul este asociat cu Crăciunul, o perioadă fericită din viața majorității oamenilor, iar culoarea generează emoții pozitive.

 


 

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele