„Prețul pentru un sejur în insula Creta pentru o familie cu doi copii, pe patru nopți, la un hotel de patru stele se poate ridica până la 2.000 de euro, cu transport inclus. În Spania, în schimb, costul este mai ridicat și se situează între 1.500 și 1.800 de euro pentu o familie”, menționează reprezentanta Terra Turism.
Ca mijloc de transport, românii preferă să-și folosească mașinile personale atunci când merg în Grecia, în destinații mai apropiate cum ar fi Thassos, dar pentru a ajunge în Creta sau Corfu aceștia preferate charterele.
Pe fondul evenimentelor din Turcia, majoritatea turiștilor au renunțat la Istanbul ca destinație deocamdată, însă Antalya este în continuare o zonă accesată. În Antalya cei mai mulți turiști sunt ruși, urmați de germani, români și alții.
Pe segmentul city-break, primele cinci orașe preferate sunt Paris, Barcelona, Londra, Praga și Roma. O cerere mare există și pentru Berlin, Florența, Lisabona sau Stuttgart.
„La noi ponderea pachetelor city break este de 10%. Ne trimitem clienții în vacanțe de familie”, spune Dunei.
Costul pentru un pachet city break diferă în funcție de perioada în care s-au făcut rezervările pentru destinațiile respective: „Pentru Barcelona putem plăti cu 50% mai puțin dacă cumpărăm cu trei luni înainte”.
Un city break în Paris costă 500 de euro pentru un cuplu pe trei nopți, cu avion inclus și cazare la un hotel de trei stele în centrul orașului, iar pentru o rezervare last minute în Barcelona tariful pleacă de la 400 de euro, adaugă Oana Dunel. Agenția Terra Turism a trimis anul acesta 3.000 de turiști în vacanță.
„Din 3.000 de turiști, 80% își fac rezervările cu minimum trei luni înainte, de regulă încep cu șase luni înainte, iar 20% pleacă last minute”.
Dincolo de destinațiile clasice, compania a vândut și pachete mai exotice cum ar fi un sejur în Peru și Bolivia, pentru care un cuplu a plătit 7.500 de euro pentru 14 zile. Un alt exemplu este o vacanță în Singapore și Thailanda cu un vas de croazieră, vândută cu 10.000 de euro.
În viitor însă lista destinațiilor preferate ar putea suferi modificări, în contextul în care există zone pentru care apetitul de travel abia acum se formează.
„Trendurile internaționale arată că vin puternic din spate destinații noi și inedite, precum Albania, Slovenia, Croația, care pe piata din România sunt destul de slab apreciate. Însă, din experiența noastră de agenție de turism specializată în vacanțe de familie, credem că principalele destinații vor rămane Grecia, Turcia, Bulgaria și Spania”, spune Dunei. Comparând turismul românesc cu cel turcesc, Oana Dunel consideră că România încă mai are de învățat în ceea ce privește conceptul de all inclusive.