Prima pagină » Magazin » Noi elemente apărute adâncesc misterul care înconjoară moartea actriței Natalie Wood

Noi elemente apărute adâncesc misterul care înconjoară moartea actriței Natalie Wood

Noi elemente apărute adâncesc misterul care înconjoară moartea actriței Natalie Wood
Actrița americană Natalie Wood a suferit o serie de răni înainte de a muri înecată, în 1981, potrivit unui nou raport întocmit de Institutul medico-legal din Los Angeles, care a fost dat publicității luni, informează AFP.

Actrița americană Natalie Wood a suferit o serie de răni înainte de a muri înecată, în 1981, potrivit unui nou raport întocmit de Institutul medico-legal din Los Angeles, care a fost dat publicității luni, informează AFP.

Raportul, comandat după redeschiderea, în noiembrie 2011, a anchetei privind moartea actriței, adâncește și mai mult misterul care plutește în jurul acestui deces, subiect al multor speculații de-a lungul anilor.

Natalie Wood, pe atunci în vârstă de 43 de ani, a fost descoperită înecată pe 29 noiembrie 1981, în timpul unei croaziere cu iahtul, în apropiere de Insula Catalina din golful orașului Los Angeles. La bordul ambarcațiunii se mai aflau cel de-al doilea soț al actriței, actorul Robert Wagner, și actorul Christopher Walken, un prieten al cuplului.

O „reevaluare” a raportului Institutului medico-legal, datat din mai 2012, dar făcut public abia luni, reamintește faptul că cei trei actori au ajuns în stare de ebrietate pe iahtul cuplului, „Splendour”, după ce au luat cina pe insulă, și că au continuat că consume alcool și după ce au ajuns la bordul ambarcațiunii.

Căpitanul vasului, Dennis Davern, a remarcat absența actriței Natalie Wood în jurul miezului nopții, dar a crezut inițial că aceasta s-a întors pe insulă cu barca de salvare.

Robert Wager a contactat serviciile de urgențe în jurul orei 01.30, iar trupul neînsuflețit al soției sale a fost descoperit în ocean, la mai puțin de 200 de metri de țărm.

În noul raport, publicat integral în Los Angeles Times, autorul său afirmă că anumite răni descoperite pe corpul actriței nu erau neapărat provocate de un accident precum căderea (în apă) de pe un iaht sau dintr-o barcă.

„În contextul prezenței echimozelor recente pe antebrațul drept, încheietura stângă și pe cot, expertul nu poate exclude ipoteza potrivit căreia o serie de cauze non-accidentale ar fi putut să provoace acele răni”, se afirmă în acel raport.

În consecință, cauza morții actriței a fost modificată, fiind de acum calificată drept „înecare și alți factori nedeterminați”. Inițial, decesul actriței fusese catalogat „moarte accidentală”.

Căpitalul Davern, care a scris și o carte despre acest subiect în 2009, a spus că Natalie Wood a avut o dispută violentă cu soțul ei înainte să dispară și că Robet Wagner a așteptat prea mult înainte să contacteze serviciile de urgențe.

Natalie Wood și cel de-al doilea ei soț, Robert Wagner, au decis să își petreacă weeekend-ul de după Ziua Recunoștinței din 1981 la bordul iahtului lor de agrement „Splendour”, în compania unui invitat, actorul Christopher Walken, potrivit anchetei originale.

Ei au mâncat într-un restaurant de pe chei, înainte de a urca la bordul iahtului pentru a ciocni un pahar, în momentul în care o dispută violentă a izbucnit între Robert Wagner și Christopher Walken.

Natalie Wood a plecat de pe puntea vasului, îndreptându-se spre cabina principală, dar, când Richard Wagner a intrat în cabină, la puțin timp după incident, când cei doi bărbați se calmaseră, actrița nu era acolo. Ea a urcat din nou pe punte, pentru a lansa la apă o barcă pneumatică. Actrița a fost găsită ulterior înecată.

Poliția americană nu a descoperit însă nicio dovadă care să sprijine ipoteza comiterii unei crime și nu a pus sub acuzare nicio persoană.

Natalie Wood, fiica unor imigranți ruși din San Francisco, al cărei nume real era Natalia Nikolaevna Zakharenko, a fost un copil-vedetă, transformat în ingenua preferată a camerelor de filmare și apoi într-o actriță versatilă, delicată și naturală. Natalie Wood s-a remarcat în filmele „Penelopa/ Penelope” (1966), „Căutătorii/ The Searchers” (1956), „Cash McCall” (1960), „Rebel fără cauză/ Rebel without a Cause” (1955), „Poveste din cartierul de Vest / West Side Story” (1961), „Splendoare în iarbă/ Splendor in the Grass” (1961), „O idee genială/ Brainstorm” (1983) – ultimul ei lungmetraj.