Conflictul a izbucnit din cauza faptului că jeleurile vândute de această firmă din nord-estul Spaniei seamănă cu celebrii ursuleți comercializați de Haribo.
„Ca de obicei, în astfel de cazuri, Haribo a lansat o procedură judiciară pentru a-și proteja marca”, au anunțat reprezentanții Haribo, pe al cărei logo figurează un ursuleț.
Ander Méndez, un inginer în vârstă de 24 de ani, șeful Ositos con alcohol (Ursuleți cu alcool), a primit în urmă cu două săptămâni înștiințarea din partea avocaților Haribo. Potrivit documentului, sunt „asemănări mari” între cele două produse, iar „ursuleții alcoolizați” încalcă dreptul de proprietate intelectuală.
Grupul german, înființat în urmă cu o sută de ani la Bonn, propune, totuși, o soluție „pe cale amiabilă” și cere luarea unor măsuri drastice.
Méndez spune, totuși, că ei nu fac nimic rău și că ursuleții lor sunt mult mai mari decât cei comercializați de Haribo. Mai mult, Ander Méndez, care, alături de asociații săi, analizează situația cu un avocat, acuză compania germană de intenția de „a-și însuși” creația lor.
Înființată în ianuarie 2019, în Getxo, un orășel în apropiere de Bilbao, compania spaniolă își vinde produsele online și în baruri și cluburi din țară.
Vânduți în cutii cilindrice din metal, cu logoul Ositos & Co, ursuleții conțin 15% alcool și au cinci culori și arome: rom-ananas, gin-zmeură, votca-portocale, whisky-cola și tequila-lămâie. Un pahar cu vin echivalează cu consumul a opt ursuleți, unul de gin tonic, între 15 și 17, spune Ander Méndez.
Foto: Pixabay