Prima pagină » Magazin » O emisiune TV prezentată de Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari

O emisiune TV prezentată de Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari

O emisiune TV prezentată de Jamie Oliver, în centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari
Compania Beef Products Inc. a dat în judecată postul ABC News, pe care l-a acuzat că a difuzat o emisiune prezentată de maestrul bucătar Jamie Oliver, în care acesta a criticat "mâzga roz", denumirea sub care este cunoscută carnea de vită procesată produsă de firma americană, relatează foxnews.com.

Compania Beef Products Inc. a dat în judecată postul ABC News, pe care l-a acuzat că a difuzat o emisiune prezentată de maestrul bucătar Jamie Oliver, în care acesta a criticat „mâzga roz”, denumirea sub care este cunoscută carnea de vită procesată produsă de firma americană, relatează foxnews.com.

Compania americană susține că postul ABC i-a indus astfel în eroare pe consumatori, făcându-i să creadă că acel produs este nociv pentru sănătate.

Firma Beef Products Inc. (BFI), care are sediul în statul Dakota de Sud, a solicitat daune de 1,2 miliarde de dolari, susținând că postul ABC a promovat în emisiunile sale 200 de declarații „false, amăgitoare și defăimătoare” despre un produs a cărui denumire oficială este „carne slabă de vită, fin procesată”, a precizat Dan Webb, avocatul companiei.

În documentele depuse la tribunal săptămâna trecută sunt menționate și numele unor persoane în calitate de acuzați, printre care se remarcă celebra prezentatoare de televiziune a postului ABC Diane Sawyer și un specialist în microbiologie de la Departamentul pentru Agricultură care a inventat termenul „mâzgă roz”.

Emisiunile difuzate de postul ABC „i-au determinat pe telespectatorii americani să creadă că produsul nostru – carne de vită – nu conține deloc carne, că este o „mâzgă roz” nesănătoasă, periculoasă pentru consumul public”, a declarat Webb.

Reprezentanții ABC News, un post deținut de grupul The Walt Disney Co., au negat acuzațiile formulate de BPI.

„Acest proces este lipsit de integritate. Vom contesta cu vigoare acuzațiile formulate”, a declarat Jeffrey W. Schneider, vicepreședintele postului ABC.

Deși mai multe organizații și companii au preluat și folosit ulterior termenul „mâzgă roz”, Webb a spus că postul ABC a fost dat în judecată întrucât acesta a atacat compania BPI „seară de seară”.

„Acuzații s-au angajat timp de o lună într-o campanie de dezinformare vicioasă și concertată împotriva BPI”, referindu-se la emisiunile difuzate de acest post în perioada 7 martie – 3 aprilie.

Craig Letch, directorul departamentului de calitate alimentară în cadrul BPI, susține că cifra de afaceri a acestei companii a scăzut cu 80% în perioada menționată. Deși a refuzat să precizeze cuantumul pierderilor financiare suferite, Letch a admis că firma pentru care lucrează a fost puternic afectată. Chiar dacă unii dintre clienți și-au reluat apoi relația comercială cu BPI, numărul acestora nu a fost suficient de mare pentru ca firma BPI să îi reangajeze pe oamenii care au fost concediați.

Webb afirmă că acele emisiuni difuzate de ABC News au avut un impact „catastrofal” asupra companiei BPI, care s-a văzut nevoită să își închidă trei dintre cele patru fabrici pe care le deține în Statele Unite și să concedieze 700 de angajați.

ABC a publicat o listă a băcăniilor americane importante care au ales să nu mai comercializeze acel produs, punând presiune asupra celorlalte băcănii, îndemnându-le să urmeze acest exemplu, prin includerea lor pe o „listă neagră”, a spus Webb.

Reprezentanții postului american s-au declarat îngrijorați de felul în care carnea de vită este procesată. Bucățile de carne de vită sunt încălzite și tratate cu o cantitate mică de amoniac, pentru a distruge bacteriile, iar această practică este folosită de multe decenii și respectă standardele federale de siguranță alimentară. Webb spune că ABC a ignorat această informație, lăsând în schimb impresia că „mâzga roz este un fel de produs chimic, un fel de substanță respingătoare, oribilă, dezgustătoare, care a fost pusă în carne și ascunsă astfel de consumatori”.

Denumirea de „mâzgă roz” a devenit celebră după ce a fost folosită într-un articol apărut în The New York Times, în 2009, despre siguranța metodelor de procesare a cărnii. La scurt timp după aceea, celebrul maestru bucătar Jamie Oliver a început o veritabilă campanie contra acestui produs, în show-ul său culinar „Food Revolution”. McDonald’s și alte companii alimentare au renunțat la produs, iar multe lanțuri majore de supermarketuri, inclusiv Kroger și Stop & Shop, au anunțat că nu vor mai comercializa carne ce conține acest produs ieftin. O petiție online, prin care se solicita eliminarea produsului din meniul școlilor publice, a fost semnată de sute de mii de persoane.

Departamentul american pentru Agricultură a anunțat că cele mai multe dintre statele participante la National School Lunch Program au ales să comande carne tocată care nu conține acel produs. Doar trei state americane – Iowa, Nebraska și Dakota de Sud – au optat să comande carne care conține produsul.

Compania BPI beneficiază însă de sprijinul guvernatorilor din statele Iowa, Nebraska, Kansas, Texas și Dakota de Sud. Tom Vilsack, secretarul american pentru Agricultură, a apărat la rândul său produsul, spunând că guvernul federal nu l-ar fi aprobat dacă ar fi fost dăunător pentru sănătate.

Compania BPI a lansat o campanie proprie pe internet – pe site-ul www.beefisbeef.com – pentru a-și apăra și promova produsul.