UPDATE / Marți, 11 martie: După ce gândul a publicat zilele trecute materialul în care prezenta ofertele unei companii participante la Târgul de Nunți „Ghidul Miresei”, Alida Popa, reprezentanta firmei respective a transmis o serie de precizări. Aceasta a subliniat că informațiile disponibile pe pliantul distribuit în cadrul evenimentului amintit mai sus erau, de fapt, referitoare la o gamă largă de evenimente și nu se referea exclusiv la nunți. Vă prezentăm, mai jos, DREPTUL LA REPLICĂ:
„Firma noastră este prezentă de aproape 10 ani pe piața de evenimente din România și, în principal, în proporție de 90%, promovăm pachetele complete de servicii de muzică și foto-video, cvartet, formație de muzică ușoară/populară band cover, fotografi, cameramani și albume fotocarte. Acestea sunt serviciile noastre proprii. (…) În afară de pachetele noastre de servicii descrise mai sus, atunci când suntem solicitați mai putem aduce la cerere, la orice tip de eveniment (privat sau corporate), artiști consacrați pe care fie în contractăm direct, fie prin agențiile partenere. În cazul în care un client solicită un artist din cei enumerați, noi confirmăm fie cu artistul, fie cu managerul sau cu agenția partenera disponibilitatea artistului cerut și abia apoi i se confirmă clientului disponibilitatea lui și se semnează un contract în sensul acesta. Nu suntem o firmă fantomă, nu urmărim să păcălim clienții. Ceea ce confirmăm se respectă și se întâmplă! (…) Ne puneți într-o lumină total negativă, lăsând de înțeles că noi păcălim clienții și că promitem ceva ce nu respectăm, ceea ce este total greșit (…)”.
Primul târg de nunți al anului, „Ghidul Miresei”, a reunit în urmă cu două săptămâni, la Romexpo, sute de expozanți și firme care promit să ofere viitorilor însurăței o noapte a nunții de neuitat.
Dincolo de miile de modele de rochii de mireasă și costume de ceremonie, de verighete și decorațiuni, ofertele pentru „programele artistice” au fost și ele numeroase. Așa se face că pe un pliant primit din partea unei astfel de companii organizatoare au ajuns numele unora dintre cei mai cunoscuți cântăreți de muzică ușoară și populară.
Dacă vrei ca Lora, Ellie White, Alexandra și Crush sau Alb Negru să îți cânte la nuntă trebuie să scoți din buzunar 1.500 de euro. Tariful crește însă cînd vine vorba de Matteo (1.600 de euro), Nico (1.700 de euro), Deepcentral (1.800 de euro), Anda Adam (2.000 de euro), Anna Lesko (2.200) sau Antonia (2.300) de euro. Cei mai „scumpi” artiști din categoria „Dance” sunt totuși Andreea Bănică (3.000 de euro), Alex Velea (4.000 de euro) și Andra (6.000).
„Este vorba despre un program artistic de 50 de minute”, a explicat un reprezentant al firmei respective, contactat de gândul, sub pretextul unei nunți viitoare. „Tariful respectiv este pentru durata aceasta. Desigur, dacă vreți un program mai lung, se poate, dar prețul va crește și el. Dar trebuie să vă grăbiți pentru că noi avem deja artiști programați chiar și până la 1 noiembrie. Se semnează un contract, iar atunci trebuie achitat un avans de 15 la sută. Restul se plătește în noaptea nunții, după recital”, a adaugat aceasta.
Dacă Fuego, Corina, Anda Adam și Andreea Bălan percep 2.000 de euro pentru un recital de 50 de minute, potrivit pliantului, trupele Spitalul de Urgență, Hara și Analia Selis cântă, pentru aceeași sumă, toată noaptea. Pentru a avea pe scenă în noaptea nunții trupa Hi-Q trebuie să plătești 2.200 de euro, în vreme ce tariful pentru Iris, Pepe, Talisman sau Proconsul este de 3.000 de euro. Direcția 5 și Taxi cântă pentru 4.000 de euro, Vunk pentru 4.200, Connect-R & Band – 4.300 de euro, Vama și Zdob și Zdub – 6.000 de euro, Voltaj și Smiley – 7.000 de euro, iar Lala Band – 9.500 de euro. Când vine vorba însă de Ștefan Bănică Jr. și Holograf, tariful ajunge la 10.000 de euro, se arată pe lista de oferte.
Oricât de interesantă ar suna însă oferta, artiștii contactați de gândul spun însă altceva.
„Nu este o ofertă reală”, a precizat Ștefan Aruxandei, PR-ul lui Ștefan Bănică Jr. „Vă transmit că Ștefan Bănică Jr. nu participă prin recitaluri/concerte la evenimente tip nunți sau botezuri, în pofida multor cereri. Așadar, este o ofertă falsă”, a adăugat acesta.
La fel de surprins a fost și impresarul formației Holograf: „Eu nu știu nimic despre asta. Noi nu avem povești de genul acesta”, a explicat el.
Nici Dan Teodorescu, solistul trupei Taxi nu a putut confirma oferta de pe pliant: „Nu știu nimic despre așa ceva. Noi lucrăm strict prin intermediul managerului nostru, Gabriela David”. Aceasta din urmă a arătat că numele formației a fost folosit fără a i se cere acordul.
De asemenea, managerul trupei Mandinga a precizat că formația nu are nicio legătură cu oferta respectivă.
Eronat s-a dovedit a fi și tariful solicitat pentru formația Hara. Dacă pe pliant se arată că trupa cântă toată noaptea pentru 2.000 de euro, Mihaela Heghis, PR-ul grupului, a precizat că realitatea este alta: Hara poate fi invitată să cânte timp de 90 de minute (două programe a câte 45 de minute), contra sumei de 2.500 de euro. De asemenea, Maria Radu Band, în dreptul căreia pe pliant este trecută suma de 2.500 de euro, percepe, de fapt, 2.000 de euro pentru 90 de minute și 2.500 de euro pentru două ore și 15 minute.
Aceeași firmă are și o ofertă în ceea ce privește prestațiile interpreților de muzică populară.
Contactat de gândul, Nicolae Furdui-Iancu a arătat însă că nici în cazul său nu este vorba despre o ofertă reală.
„Sunt oameni care se folosesc de numele nostru pentru a atrage clienți”, a afirmat interpretul de muzică populară. „Eu nici măcar nu am impresar, îmi programez singur totul. Vin cu ansamblul meu, cu echipamentul meu de sonorizare, transportul mi-l plătesc singur”, a afirmat acesta, arătând că, pentru aproape două ore de cântat solicită 4.500 de euro, și nu 3.000 de euro pentru 50 de minute, așa cum se arată pe pliant.