Prima pagină » Magazin » O idee de milioane: Aplicația românească care depistează cancerul

O idee de milioane: Aplicația românească care depistează cancerul

O idee de milioane: Aplicația românească care depistează cancerul
Un grup de români a creat o metodă de identificare a cancerului de piele printr-o aplicație ce folosește un model matematic, care ar putea revoluționa prevenția acestui tip de cancer. Start-up-ul românesc are circa 500.000 de utilizatori în întreaga lume și a atras până acum finanțări de 4,5 milioane de euro.

Tratarea melanomului în Regatul Unit costă mai mult de 100 de milioane de lire sterline anual, dar cancerul de piele poate fi tratat ușor și mai ieftin dacă este detectat în avans. O aplicație dezvoltată de o echipă de la o universitate din România, denumită SkinVision, oferă o nouă armă împotriva bolii”, scrie publicația americană Business Insider.

Publicația internațională axată pe tehnologie TechCrunch se întreabă dacă: „Este posibil ca o aplicație să te prevină în privința cancerului de piele? Start-up-ul din zona sănătății SkinVision folosește tehnologia inteligentă și algoritmi vizuali pentru a identifica modificările ce ar putea conduce la melanom”, iar Mashable include aplicația într-o listă a start-up-urilor cu impact în medicina preventivă. Aplicația a atras nu doar atenția presei internaționale, ci și pe a investitorilor străini, care au finanțat-o deja cu circa 4,5 milioane de euro, în mai multe runde de finanțare, dintre care cea mai recentă, de aproximativ 3 milioane de euro, în vara anului trecut.

Până în prezent, circa 500.000 de utilizatori au downloadat aplicația, iar, până la finalul anului, numărul acestora va ajunge la două milioane, potrivit lui Mircea Popa, cofondator al proiectului. Popa face parte dintr-o echipă formată din aproximativ 40 de persoane – angajați și colaboratori, împărțiți între birourile din Amsterdam, București, Cluj-Napoca și chiar și Australia. El își petrece mare parte din timp la București, unde, într-un birou din zona Floreasca, lucrează la trecerea aplicației în următoarea etapă: interconectarea utilizatorilor cu medicii și cu clinicile de pe piața locală.

Citește în continuare pe BusinessMagazin.ro

Autor