Germania este o destinație mai populară în rândul tinerilor (cu vârste cuprinse între 15 și 34 de ani), 49% dintre ei alegând Germania ca destinație turistică. În schimb, numărul turiștilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania. Cei mai mulți turiști (78%) aleg călătoriile lungi (în jur de 9 zile). În medie, turiștii români care călătoresc în Germania cheltuie 36 euro pe zi, iar 31% dintre aceștia își rezervă toate aspectele legate de vacanță on-line.
Cu 79,7 milioane de înnoptări internaționale, turismul de incoming în Germania înregistrează în 2015, pentru a șasea oară consecutiv, creșteri semnificative. Conform datelor Institutului Federal de Statistică, numărul înnoptărilor oaspeților străini în unitățile de cazare cu cel puțin zece paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, se situează cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent – o creștere de 5,4 %.
„Bilanțul pentru 2015 depășește estimările noastre, precum și toate prognozele UNWTO, care au plecat de la premisa creșterii globale a turismului de până la 3-4%. Chiar și în comparație cu cele mai mari destinații turistice din Europa, Germania poate câștiga puncte, fiind un motor de creștere”, a explicat Petra Hedorfer, președinte al Consiliului de Administrație DZT.
Față de anul anterior, Germania a înregistrat un plus de 2,1 milioane de înnoptări, adică o creștere aboslută de 50%. Astfel, din totalul numărului de înnoptări înregistrate în Germania, 73,4% au fost realizate de turiști din țările europene. Clasamentul motoarelor de creștere este condus de Spania cu 517.000 înnoptări suplimentare, urmată de Elveția (plus 492.000), Marea Britanie (plus 382.000) și Olanda (plus 176.000).
Nouă din cele zece piețe sursă pentru incoming-ul Germaniei se află în Europa. Primul loc este deținut de Olanda cu 11,2 milioane de înnoptări (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se află Elveția, cu 6,4 milioane de înnoptări (cu 8,4% mai mult). O rată ridicată de creștere a înregistrat și Marea Britanie, care a generat cu 7,4% mai multe înnoptări decât anul trecut și care ocupă locul patru, imediat după SUA, în topul incoming al piețelor sursă. Pe următoarele locuri se află Italia, Austria, Danemarca, Franța și Belgia cu rate de creștere între 1,3 și 5 %. Cea mai mare creștere dintre piețele europene în 2015 a fost înregistrată din partea Spaniei (24,2%), ajungând la 2,7 milioane de înnoptari). Cu acest rezultat, ibericii se întorc în top 10.
Citește în continuare pe businessmagazin.ro.