Lucrarea de artă a fost considerată o imitație „slabă” a tabloului „Madonna din Pomegranate”, pictat de celebrul pictor renanscentist, din cauza lacului de suprafață și a părților unde fusese repictată.
Cu toate acestea, testele cu raze X, studiile în infraroșu și analiza pigmentului au arătat că tabloul, care are culori vii precum roșu, albastru și auriu, a fost creat la atelierul lui Botticelli din Florența în secolul al XV-lea.
Conservatorul de colecții Rachel Turnbull a declarat că, după consultarea cu experții de la Muzeul „Victoria și Albert” și de la Galeria Națională, au fost „în cele din urmă capabili să confirme” că „Madonna din Pomegranate” era de Botticelli.
„Pentru că am reușit să examinăm și să conservăm această pictură pentru prima oară în peste 100 de ani, am avut ocazia de a ne implica personal și să observăm cu atenție vopseaua”, a spus ea. „Am observat imediat că pictura semăna izbitor cu cele făcute în atelierul lui Botticelli însuși.”
Aceasta a adăugat că: „După îndepărtarea lacului îngălbenit, examinarea cu raze X și infraroșu a relevat sub desen, inclusiv modificări ale compoziției finale, care sunt mai puțin frecvente în imitații.”
Pictura din 1487, care o descrie pe Madonna și Cristos Copil, înconjurați de patru îngeri, a fost cumpărată de magnatul Julius Wernher în 1897 și a fost expusă în mai multe case mari englezești, până când colecția a fost împrumutată către „English Heritage”.
O versiune faimoasă și mai mare – originalul – este prezentă în prezent la Galeria Uffizi din Florența.
A fost de mult presupus că această pictură era o imitație, de către un artist necunoscut, pentru că a variat în detaliu față de original și din cauza lacului galben gros care ascundea calitatea lucrării.
Foto: Captură The Independent