Prima pagină » Magazin » O tânără a găsit o metodă INGENIOASĂ de a face bani prin intermediul unui algoritm online

O tânără a găsit o metodă INGENIOASĂ de a face bani prin intermediul unui algoritm online

O tânără a găsit o metodă INGENIOASĂ de a face bani prin intermediul unui algoritm online
Beau Jessup, o antreprenoare de doar 19 ani, a câștigat sute de mii de dolari prin intermediul unui serviciu online, numit „Special Name" (n. r. „Nume Special"), care îi ajută pe părinții chinezi să aleagă un nume englez potrivit pentru copiii lor.

Găsirea unui nume potrivit pentru un copil este foarte importantă în cultura chineză. Atunci când este vorba de alegerea unui nume chinezesc, părinții aleg, de obicei, două sau trei caractere (simbolurile alfabetului chinezesc au semnificații speciale), care, alăturate, alcătuiesc un sens specific, simbolizând, de obicei, importante trăsături de personalitate. Totuși, atunci când se încearcă găsirea unui nume englezesc potrivit – pentru a-i ajuta să interacționeze mai ușor cu vorbitorii de limbă engleză – mulți dintre părinți întâmpină dificultăți. Aici intervine Beau Jessup, în vârstă de 19 ani, și compania ei – „Special Name”. Pentru o sumă mică, site-ul generează mai multe nume englezești care au indică trăsături precum sinceritatea sau ambiția.

În ultimii trei ani și jumătate, Jessup a ajutat la numirea a 677.900 de copii chinezi și a câștigat peste 400.000 de dolari, mai mult decât suficient pentru a-și plăti taxele la colegiul unde studiază.

Tinerei i-a venit ideea „Numelui Special” în 2015, după ce mersese cu tatăl ei într-o călătorie de afaceri în China. Unul dintre partenerii acestuia, doamna Wang, i-a cerut ajutorul pentru alegerea unui nume englezesc pentru fiica ei de 3 ani. Beau s-a simțit onorată și și-a dat seama rapid de importanța alegerii unui nume adecvat în cultura chineză. După ce a întrebat-o pe Wang despre ce își dorește pentru copilul ei – „ca oamenii să fie surprinși de lucrurile pe care fiica ei le-ar putea realiza”, tânăra i-a sugerat numele „Eliza”, inspirat de personajul Eliza Doolittle din piesa „Pygmalion”.

Femeia de afaceri a părut încântată de alegerea pe care o făcuse Beau și a început să-i povestească tinerei despre cât de important este în cultura chineză să alegi un nume potrivit pentru un copil. Având în vedere că țara asiatică este acum o putere economică globală, interacțiunea cu vorbitorii nativi de engleză și alți parteneri occidentali este o necesitate, iar mulți chinezi cred că un nume în limba engleză face acest lucru mai ușor.

Jessup a declarat pentru CNBC că abia atunci i-a venit ideea – dacă doamna Wung a avut nevoie de acest serviciu, poate și alți părinți au. După ce s-a întors în Marea Britanie, Jessup a împrumutat 1.500 de lire sterline (2.000 de dolari) de la părinții ei și a plătit un designer web pentru a-i construi un site. Apoi și-a petrecut timpul liber completând o bază de date cu aproximativ 4.000 de nume englezești de băieți și fete, asociindu-le cu cinci trăsături importante de personalitate, cum ar fi onestitatea și optimismul.

„Special Name” are și o versiune în limba chineză pentru a ajunge la o audiență mai largă și le cere utilizatorilor să selecteze 5 caracteristici de personalitate dintr-o listă de 12. Algoritmul propune apoi 3 nume care se potrivesc cu selecția făcută. De asemenea, site-ul le permite să împărtășească numele cu prietenii și familia prin intermediul rețelelor de socializare – fapt care funcționează și drept promovare gratuită a serviciului.

Potrivit publicației Oddity Central, la început, tânăra a oferit gratuit acest serviciu pentru a-și promova site-ul, dar, după ce a fost utilizat de peste 160.000 de persoane, a început să perceapă o taxă specială. De la înființare și până în prezent, „Special Name” a ajutat la numirea a 677.900 de bebeluși chinezi și i-a adus tinerei antreprenoare venituri de peste 400.000 de mii de dolari. Majoritatea acestor bani au fost folosiți pentru achitarea taxelor universitare, dar și pentru investiții imobiliare.

În plus, afacerea este aproape complet autonomă, necesitând doar o mică echipă din China care gestionează operațiunile tehnice. „Actualizăm în continuare baza de date în fiecare lună, dar afacerea este complet automatizată, permițându-mi să mă concentrez în întregime studiilor”, a declarat Jessup.

Foto: Captură YouTube