Flavia Mândruț (25 de ani), managerul Escape Rooms, spune că ideea a venit în cadrul unui team building la Budapesta.
„Am fost cu mai mulți colegi acolo și am jucat Escape, pentru că în Budapesta jocul era deja cunoscut, era un trend stabilit. Atunci erau mai puține, dar acum în Budapesta sunt câteva zeci de Escape-uri, pentru că e un business excelent. Daniele Colombo, acționarul majoritar în companie, a decis că vrea să îl aducă și aici, așa că a intrat în parteneriat cu persoanele care dețineau acolo locațiile și aceștia au acceptat să ne organizeze două camere. A trebuit să mergem pe această variantă pentru că noi nu aveam experiența necesară pentru a construi de la zero două Escape-uri. Asta se întâmpla prin luna aprilie, când i-am dat drumul.”
Investiția, povestește Mândruț, a costat mai puțin decât în alte țări. „Aveam deja spațiul, iar investiția a fost în jur de 10.000 de euro; camerele noi vor costa mai puțin pentru că avem deja experiență. Depinde foarte mult ce tip de cameră vrei să amenajezi; la Amsterdam, spre exemplu, am înțeles că există o cameră foarte hi-tech care a costat câteva zeci de mii de euro.”
Fără a avea vreun buget impresionant de promovare, Escape Rooms a ajuns să fie cea mai recomandată atracție din București pe site-ul de turism TripAdvisor. Explicația, spune Flavia Mândruț, este modul cum relaționezi cu clienții. „Am rugat toți clienții să scrie review-uri despre noi și astfel a ajuns atracția numărul unu din București. Cu românii a fost ceva mai greu, pentru că lumea nu știa despre ce e vorba, era un joc nou, iar noi le ceream zece euro ca să iasă dintr-o cameră încuiată”, continuă managerul.