Prima pagină » Magazin » O țară vrea interzicerea vânzării berii reci în locuri publice. Locuitorii reacționează cu hashtag-ul #Nu te lua de berile noastre

O țară vrea interzicerea vânzării berii reci în locuri publice. Locuitorii reacționează cu hashtag-ul #Nu te lua de berile noastre

O țară vrea interzicerea vânzării berii reci în locuri publice. Locuitorii reacționează cu hashtag-ul #Nu te lua de berile noastre
O propunere de lege prin care se interzice vânzarea de bere rece în Ciudad de Mexico, Mexic, într-un efort de a limita consumul de alcool în locuri publice și în rândul minorilor, a stârnit indignarea locuitorilor, potrivit The Guardian.

Potrivit proiectului legislativ, oamenii din capitala mexicană nu vor mai putea cumpăra din supermarketuri decât bere la temperatura camerei.

Proiectul propus miercuri ar modifica legislația locală din domeniul comerțului prin interzicerea vânzării de bere și produse care au o concentrație de alcool sub 7% „refrigerate sau care sunt depozitate în alte condiții decât la temperatura camerei”.

De asemenea, proiectul impune ca în magazine să fie afișate avertismente pentru proprietari privind amenzile severe pe care le pot primi pentru că permit clienților să consume alcool în public.

Foarte multe supermarketuri din Ciudad de Mexico au în ofertă sticle de bere rece de mari dimensiuni – family size – și furnizează clienților și pahare din plastic, astfel încât aceștia o pot consuma pe loc.

Autoarea proiectului de lege, Lourdes Paz Reyes, speră ca astfel să fie desființate numeroasele „chelerías” care oferă cantități mari de bere depozitate în locuri sordide, la prețuri foarte mici.

Mulți mexicani au ridiculizat proiectul de lege, mai ales că se confruntă frecvent cu temperaturi mari. De altfel, pe platforma de micro-blogging Twitter a apărut deja hashtag-ul #ConLasCervezasNo (Nu te lua de berile noastre).

Unii au fost de părere că există probleme mult mai mari de rezolvat, alții au spus că s-ar putea reduce consumul de alcool prin creșterea taxelor. Unii au adăugat că proiectul nu va reduce vânzarea de produse contrafăcute. Autoritățile în domeniu spun că 45% din băuturile alcoolice vândute în Mexic sunt contrafăcute.

Consumul de alcool în public este de asemenea o problemă. Un studiu publicat în 2018 arăta că 75,8% dintre locuitorii Ciudad de Mexico au indicat consumul de alcool în public drept principala cauză a comportamentelor antisociale și criminale.

Autor