Podul, care va fi finalizat până în 2017, este ideea MX3D, un start-up cu sediul în capitala olandeză. Acesta va fi construit în întregime de roboți, care pot „imprima” obiecte metalice complexe în aer. Roboții autonomi sunt un fel de sudori mecanici, înarmați cu torțe care topesc strat peste strat de oțel, pentru a forma un obiect solid, a declarat Tim Geurtjens, co-fondator și director de tehnologie al MX3D.
E prima dată când Geurtjens si colegii săi proiectează și construiesc un pod folosind această tehnologie de imprimare. Până în prezent, compania a folosit roboții, în principal, pentru a construi sculpturi și piese gigantice de mobilier. Proiectul podului, colaborare între start-up, mai multe companii mari și Consiliul Local din Amsterdam – este o șansă pentru MX3D să demonstreze că versiunea sa de imprimare 3D este deosebit de utilă pentru a face tot felul de lucruri în lumea reală, scrie Live Science.
Spre deosebire de majoritatea imprimantelor 3D, care pot crea materiale doar din trei direcții diferite (înainte și înapoi, de la stânga la dreapta, în sus și în jos), roboții MX3D pot imprima în toate direcțiile. Această abilitate reprezintă o parte din ceea ce face tehnologia MX3D revolutionară, declară Maurice Conti, director de inovație strategică la Autodesk.
Autodesk este compania de software cu sediul în California, care a creat AutoCAD, un software de proiectare asistata de calculator, care ajută arhitecți și ingineri să modeleze obiecte din lumea reală din domeniul digital. Compania a lucrat îndeaproape cu MX3D pentru a dezvolta software-ul care permite oamenilor să comunice cu mai mult succes cu roboții de imprimare 3D.
„Unul dintre motivele pentru care eu sunt atât de încântat de acest proiect este faptul că va fi o mare demonstrație a modului în care imprimarea 3D poate fi aplicată în lumea reală”, a declarat Conti, care a remarcat că, prin ceea ce face MX3D, sunt dărâmate trei dintre cele mai mari bariere care au împiedicat imprimarea 3D să devină folosită ca procedeu de fabricare pe scară largă: dimensiuni, viteză și cost.
Pentru a construi podul de-a lungul canalului Oudezijds Achterburgwal în Amsterdam, roboții se vor deplasa pe o pistă specială, printând o parte din pod și continuând pe acea pistă peste secțiunea nou creată. Pentru că străzile din Amsterdam sunt foarte înguste și aglomerate, printarea podului se va face într-un deposit imens din partea de nord a orașului, anunță Geurtjens.
Acesta nu a menționat costul podului, dar a menționat că metoda de printare folosită de MX3D este mai ieftină decât alternativa SLM, process de printare 3D dezvoltat în 1990 prin care părți mici de metal sunt topite.
Geurtjens declară: „Dacă aveți nevoie de piese de calitate, de o mare precizie, SLM este tehnica potrivită. Dar dacă vreți ceva mare și la un preț accesibil, această tehnică nu este o opțiune”.