Prima pagină » Magazin » Omagiu emoționant adus de Jose Carreras victimelor din clubul Colectiv, în cadrul concertului din București

Omagiu emoționant adus de Jose Carreras victimelor din clubul Colectiv, în cadrul concertului din București

Omagiu emoționant adus de Jose Carreras victimelor din clubul Colectiv, în cadrul concertului din București
José Carreras a susținut, joi, ultimul său concert la București, iar publicul român nu s-a sfiit să-și arate admirația față de celebrul tenor, unul dintre momentele cu mare încărcătură emoțională ale serii fiind interpretarea piesei "Ave Maria", pe care artistul a dedicat-o victimelor din Colectiv.

Concertul, intitulat „A life in Music”, a avut loc, joi seară, în Pavilionul Central al complexului Romexpo din București, și a fost dirijat de David Gimenéz, nepotul celebrului interpret. Legendarul tenor a fost acompaniat de Orchestra Filarmonicii „George Enescu” și alături de el a urcat pe scenă soprana Nataliya Kovalova. Acest concert a fost parte din turneul de adio al lui José Carreras.

Seara a început cu „Die Fledermaus Overture”, de Johann Strauss, în interpretarea Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”, după care, pe scenă, a urcat José Carreras, în aplauzele publicului. După ce a interepretat „La Serenata”, de Francesco Paolo Tosti, și „Era de Maggio”, de Mario Pasquale Costa, celebrul tenor i-a cedat locul pe scenă sopranei Nataliya Kovalova, care a cântat Rusalka „Song to the Moon”, de Antonin Dvořák.

Cuvintele au fost de prisos la concertul pe care José Carreras l-a susținut la București, astfel că celebrul tenor a interacționat o singură dată cu publicul român. Reîntors pe scenă, José Carreras a dedicat piesa „Ave Maria”, de Franz Schubert, celor 60 de persoane care și-au pierdut viața în urma incendiului care a avut loc pe 30 octombrie, în clubul Colectiv. De asemenea, îndrăgitul tenor a transmis toate gândurile bune familiilor și prietenilor victimelor acestei tragedii. În timp ce José Carreras și Nataliya Kovalova au interpretat melodia „Ave Maria”, pe cele două ecrane situate în dreapta și stânga scenei au fost proiectate imagini cu cei 60 de tineri care au murit în urma incendiului.

Momentul a fost aplaudat de cei prezenți la eveniment, iar concertul a continuat cu „T’estimo”, de Edvard Hagerup Grieg, în interpretarea lui Carreras. Alături de soprana Nataliya Kovalova, José Carreras a interpretat „Je te veux”, de Erik Satie. „Les filles de Cadix”, de Leo Delibes, în interpretarea sopranei Nataliya Kovalova, „Jazz Suite. Waltz 2”, de Dmitri Șostakovici, cântată de Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, și „‘The Impossible Dream” („Man of la Mancha”), de Mitch Leigh, în interpretarea tenorului José Carreras, au încheiat prima parte a concertului de la București.

După câteva minute de pauză, au urmat piesele „Vurria”, de Furio Rendine, „Passione”, de Nicola Valente, Die Csárdásfürstin „Heia! Heia!”, de Emmerich Kálmán, „La boda de Luis Alonso – Intermezzo”, de Gerónimo Giménez, „Lejana Tierra Mía”, de Carlos Gardel, „Canción de Paloma” („El barberillo de Lavapies”), de Francisco Asenjo Barbieri, „El duo de la Africana Duo y Jota”, de Manuel Fernández Caballero, și „Core n’grato”, Salvatore Cardillo. Apoi, José Carreras, Nataliya Kovalova și întreaga orchestră și-au luat rămas bun de la publicul român. Însă, apluzele din public i-au făcut pe artiști să revină pe scenă și să mai interpreze cinci melodii.

După două ore, concertul s-a încheiat cu melodia „La traviata”, de Giuseppe Verdi, și cu multe aplauze din partea spectatorilor.

Cei care nu l-au văzut pe José Carreras la București îl pot asculta duminică, la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, când va concerta alături de Filarmonica de Stat „Transilvania”, evenimentul făcând parte din același turneu mondial.

José Carreras a sărbătorit, în 2014, prin rolul său din noua opera „El Juez” („Judecătorul”) revenirea pe scenă. Ovații la scenă deschisă, spectacol cu casa închisă și cronici ce raportau o „revenire de vis” i-au marcat întoarcerea după o absență de aproape opt ani. În ianuarie 2015, Carreras a repetat acest succes, prin reprezentații la prestigioasa Opera Mariinsky din Sankt Petersburg (Rusia) și alte spectacole în diverse țări.

După acest succes, José Carreras a demarat turneul mondial „O viață dedicată muzicii” („A Life in Music”).

„Este fantastic faptul că pot concerta cu câteva zile înainte de ziua mea de naștere (5 decembrie, n.r.) în acest minunat oraș. Îmi amintesc încă audiența minunată, oamenii care cunosc muzica și sunt atât de generoși și sufletiști. Sunt încântat să revin în București și să cânt în această atmosfera inegalabilă și pentru minunatul public român”, a declarat José Carreras.

José Carreras s-a născut pe 5 decembrie 1946, în Barcelona, Spania, iar, 28 de ani mai târziu, după interpretarea rolului Pinkerton din „Madame Butterfly”, la New York City Opera, era ovaționat și adulat atât de public, cât și de critici. José Carreras a făcut parte și din proiectul „Cei trei tenori”, alături de Placido Domingo și Luciano Pavarotti, cu care a început în 1990 o serie de concerte foarte populare, care au continuat până în 2003, când Pavarotti s-a retras din cauza unor probleme de sănătate.

Cariera sa cuprinde peste 60 de roluri interpretate pe marile scene muzicale ale lumii, dar și înregistrări cu mari artiști care au activat în afara ariei muzicii clasice, precum Diana Ross, Klaus Meine, Charles Aznavour și Sarah Brightman.

José Carreras a început să cânte la vârsta de 8 ani, când a interpretat cunoscuta arie din „Rigoletto”, de Giuseppe Verdi, „La donna è mobile”, piesa care va rămâne una dintre favoritele repertoriului său. Era fascinat de Mario Lanza, pe care îl văzuse în rolul titular al filmului „Caruso”, consacrat vieții marelui tenor italian.

După studii la Conservatorul de Muzică din Barcelona, a debutat în 1970, cu rolul Flavio din „Norma”, de Vincenzo Bellini, cu Montserrat Caballé în rolul principal. Remarcat, a fost invitat de celebra soprană să cânte în „Lucrezia Borgia”, de Gaetano Donizetti, primind primul său rol principal – Gennaro. Și tot alături de ea, a cântat pentru prima dată la Londra, în „Maria Stuarda”, de Gaetano Donizetti, și apoi în alte 15 producții.

Consacrarea internațională a venit repede, fiind invitat pe multe dintre principalele scene lirice ale lumii. În 1972, și-a făcut debutul american, în rolul Pinkerton din „Madame Butterfly”. A fost ovaționat atât de public, cât și de criticii de peste ocean. La 28 de ani interpretase deja 24 de roluri principale de tenor. Presa îl adora, iar chipul său apărea în multe publicații cunoscute din lume.

Diagnosticat cu leucemie, tenorul a dovedit că are o personalitate puternică, luptând și învingând aproape miraculos boala, iar, din 1988, după recuperarea sa, a înființat Fundația Internațională José Carreras pentru lupta împotriva leucemiei. După înființarea fundației, a alocat mult timp pentru strângerea de fonduri, organizând din 1995 gale live la televiziunea din Leipzig. Până în prezent, tenorul a reușit să strângă din donații peste 71 de milioane de euro.

(Serviciul Foto al MEDIAFAX vă pune la dispoziții imagini de la eveniment)

Autor