Coordonatorul acestei operațiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat „un pic emoționat” în fața câtorva jurnaliști, după care și-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operațiune.
Aceasta constă în injectarea de aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri și aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puțin doi metri. Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, și poziționată cu ajutorul a 36 de cabluri de oțel și 56 de lanțuri, a anunțat luni proprietarul navei Costa Crociere.
„Este o operațiune foarte complexă”, a recunoscut duminică, în fața presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenția italiană pentru Protecție Civilă, supervizorul operațiunii.
De reușita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani și jumătate de la naufragiu.