Opt lucruri pe care le pot spune șefii pentru a avea subalterni mulțumiți
Nivelul de mulțumire al angajaților la locul de muncă este extrem de important pentru management, pentru că o afacere profitabilă nu se poate derula fără ca și angajații să fie mulțumiți.
Nivelul de mulțumire al angajaților la locul de muncă este extrem de important pentru management, pentru că o afacere profitabilă nu se poate derula fără ca și angajații să fie mulțumiți. Interesant este, conform unei analize publicate de LiveScience, că beneficiile sau creșterile salariale sunt cel puțin la fel de importante ca și vorba bună.
Șefii și managerii care cultivă un mediu de lucru deschis, comunicativ, vor profita de avantajele de a dispune de subalterni mulțumiți. LiveScience enumeră opt lucruri care, dacă sunt spuse de șefi, sporesc nivelul de satisfacție la locul de muncă al angajaților.
Prima astfel de expresie este foarte simplă și totuși de multe ori foarte greu de auzit din gura unui șef: „Este greșeala mea”. Este clar că echipa pe care o conduci știe deja cine a greșit, dar dacă îți recunoști greșeala câștigi mult mai ușor respectul subalternilor. Ignorarea propriilor greșeli, ca șef, va avea ca rezultat răcirea relațiilor cu oamenii cu care trebuie să lucrezi, conform lui Brad Lomenick, președintele Catalyst și autor al volumui „The Catalyst Leader” (Harper Collins, 2013).
„Sunt bucuros că faci parte din echipa noastră” – din punct de vedere motivațional, aceasta este una dintre cele mai puternice fraze pe care le poate spune un manager, cel puțin așa consideră Robert Denker, managing partner la r&d partners, potrivit Agerpres.
„Iată foaia de parcurs a companiei noastre și viitoarele noastre obiective” este încă o frază cu proprietăți „magice” atunci când este auzită de subalterni din partea șefilor. Angajații doresc să știe ce se întâmplă cu compania și cu produsul muncii lor, iar organizațiile și companiile trebuie să comunice cât mai transparent cu angajații, susține Halley Bock, CEO și președinte al Fierce Inc.
„Mulțumesc” este încă un cuvânt „magic” care are darul de a-i face pe oameni fericiți pentru că își simt munca apreciată. Însă pentru a mări nivelul de satisfacție al angajaților, șefii ar trebui să le și precizeze pentru ce le mulțumește. Acest lucru demonstrează că șeful este atent la rolul jucat de angajați și le recunoaște meritele. Spre exemplu, folosirea cuvântului „mulțumesc” în fraze de genul: „Mulțumesc pentru că ai predat acel raport financiar cu o zi mai devreme de termenul limită” sau „Mulțumesc că ai lucrat peste program ieri pentru a rezolva cutare problemă” are efecte semnificativ mai bune asupra angajaților, susține Gordon Veniard, membru fondator la The Ven Works.
„Iată de ce” este o propoziție pe care angajații doresc să o audă atunci când este cazul. Angajații vor să fie informați cu privire la strategiile urmate de companie și nu să răspundă orbește la comenzi. Câteodată poate fi greu pentru un șef să se justifice, dar angajații vor să audă de ce și ceea ce aud îi poate motiva să lucreze mai bine, conform lui Reid Carr, președinte și CEO al companiei Red Door Interactive.
„Știu că mereu pot conta pe tine pentru cutare lucru” – cu mențiunea că este importantă precizarea acelui lucru. Oamenii în general apreciază atunci când li se recunosc anumite puncte forte sau talente specifice. Orice frază venită din partea conducerii în care este apreciată o anumită calitate a unui angajat are un efect extraordinar asupra moralului acestuia. Poate părea simplu, dar de multe ori este foarte greu pentru șefi și manageri să recunoască aceste calități ale angajaților, crede Liz Trotter, proprietar al American Maid Cleaning.
Un „cred în tine” spus la timpul lui înseamnă de asemenea foarte mult pentru urechile subalternilor, conform lui Scott Ragusa, președinte al WinterWyman Contract Staffing.
Nu în ultimul rând este important să-i întrebi pe angajați „ce părere au”. Firma mea este mică, are doar 10 angajați și lucrăm cu toții la mai multe proiecte simultan, explică Hassan Bawab, CEO la Magic Logix. Din acest punct de vedere este de o importanță vitală să obținem feedback și să cunoaștem și părerile celorlalți, a mai explicat el.