Prima pagină » Magazin » OSCAR 2013. Care este miza reală a unei nominalizări la PREMIILE OSCAR

OSCAR 2013. Care este miza reală a unei nominalizări la PREMIILE OSCAR

OSCAR 2013. Care este miza reală a unei nominalizări la PREMIILE OSCAR
În fiecare an, nominalizările la PREMIILE OSCAR stârnesc atât aprecieri, cât și controverse, nu puțini fiind cei care cred că părerea juriului nu coincide cu cea a publicului.

În fiecare an, nominalizările la PREMIILE OSCAR stârnesc atât aprecieri, cât și controverse, nu puțini fiind cei care cred că părerea juriului nu coincide cu cea a publicului.

În plus, cum audiența ceremoniei de decernare a celebrelor statuete a scăzut considerabil în ultima perioadă, miza obținerii unui PREMIU OSCAR tinde să devină mai degrabă o afacere, decât o recunoaștere artistică, scrie Huffington Post.

Așadar, faptul că un film câștigă mult râvnita statuetă de aur la categoria „Cel mai bun film” este de multe ori o bilă albă și pentru studiourile de la Hollywood, care depind în mod direct de succesul peliculelor pe care le produc.

„Cele mai multe dintre filmele nominalizate la PREMIILE OSCAR 2012 ies în evidență mult față de blockbusterele tipice.”, a declarat Agata Kaczanowska, analist IBISWorld. „Dintre nominalizați, câștigătoare tind să fie filme cu buget mic, care au cunoscut o creștere a câștigurilor datorită nominalizării la premiile Academiei”, a adăugat aceasta.

Potrivit sursei citate, în ultimii cinci ani, peliculele câștigătoare la categoria „Cel mai bun film” au avut în medie un buget de producție de circa 17 milioane de dolari, dar câștigurile din box-office au reușit să ajungă, în medie, la 82,3 milioane de dolari.

În plus, peste jumătate din vânzări s-au realizat după anunțarea nominalizărilor la PREMIILE OSCAR, arată studiile IBISWorld.

O analiză similară a fost realizată și de Randy Nelson, profesor de economie și finanțe la Colby College, care a arătat că un film nominalizat la OSCAR la categoria „Cel mai bun film” poate cunoaște o creștere a vânzărilor în valoare de aproximativ 6,9 milioane de dolari. Mai mult, dacă pelicula obține trofeul, vânzările pot ajunge șa 181,1 milioane de dolari.

„Există, în mod categoric, un beneficiu financiar dacă filmul continuă să fie subiect în presă”, a explicat Eric Fellner, reprezentant al Working Title Films. „Studioul va continua să aloce bani pentru publicitatea privind premierele din Europa a unui film care a primit multe nominalizări”, a încheiat el.

La ediția din 2013 a PREMIILOR OSCAR, la categoria „Cel mai bun film” au fost nominalizate peliculele „Lincoln” (Steven Spielberg), „Amour” (Michael Haneke), „Life of Pi” (Ang Lee), „Beasts of the Southern Wild” (Benh Zeitlin), „Silver Linings Playbook” (David O. Russell), „Django Unchained” (Quentin Tarantino), „Zero Dark Thirty” (Kathryn Bigelow), „Les Misérables” (Tom Hooper) și „Argo” (Ben Affleck).