Adrian Corsei lucrează de doar trei ani în domeniul efectelor speciale generate pe calculator și, la scurt timp de la începutul acestei cariere, a intrat în liga mare. Absolvent de Construcții, românul a făcut, timp de nouă ani, proiectare în Spania, a lucrat apoi într-o multinațională cu sediul în România până în momentul în care s-a decis să facă o schimbare. Să-și treacă proiectele din realitatea concretă a fierului și a betonului în lumea imaterială a filmului.
În România, i s-a spus că acest lucru este imposibil și că, la 30 de ani, e prea târziu pentru a începe o asemenea carieră. „Toți prietenii mi-au explicat că este complicat, că de așa ceva te apuci când ești mic”, își amintește Adrian Corsei care nu a renunțat la ideea sa și și-a depus candidatura la o firmă germană specializată în efecte speciale generate pe calculator.
Primul film: „Minunata călătorie a lui Nils Holggerson”
Inițial, o firmă din Munchen i-a oferit o colaborare de două săptămâni pe postul de modelator, primul nivel în crearea efectelor speciale, la un film produs pentru televiziunea publică germană, „Minunata călătorie a lui Nils Holggerson”. „Erau o grămadă de scene în care Nils interacționa cu animalele, vorbea cu o vulpe, se bătea cu un lup. Sunt scene pe care este aproape imposibil să le obții prin dresaj și înainte se foloseau replicile de silicon ale animalelor. Acum totul se petrece pe calculator, se creează un model 3D, apoi se aplică texturi, se face animația, se adaugă lumini și umbre, pentru un aspect cât mai veridic”, explică Adrian Corsei pentru gândul. Cele două săptămâni s-au transformat în nouă luni, timp în care românul a devenit light and rendering artist, adăugând detaliile de finețe și conducând o echipă de 7-8 oameni.
A lucrat la „Cloud Atlas”
După ce a colaborat cu o altă firmă, a primit o ofertă de la Trixter, o companie specializată în animație, efecte speciale și caractere digitale pentru industria cinematografică și televiziune, printre ai cărei clienți se numără Marvel, 20th Century Fox și Warner Bros. Următorul său proiect a fost „Wolfblood”, un serial BBC pentru copii și adolescenți. „A fost un proiect destul de reușit, au fost 12 episoade la care am lucrat timp de trei luni”, își amintește românul, își amintește românul, care avea, în scurt timp, să colaboreze la un nivel la care nu ar fi visat cu puțină vreme în urmă. „Cloud Atlas”, producția Warner Bros., cu Tom Hanks și Halle Berry în rolurile principale.
Robert Downey Jr., „îmbrăcat” în costum pe calculator
Următorul film la care a lucrat a fost chiar „Iron Man 3”. „În fața unui astfel de proiect ai o ezitare, îți este frică. Pentru că trebuie să ai nervii tari, trebuie să ai tot timpul creierii la tine și nu este loc de greșeli”, spune Adrian Corsei. „Am avut câteva idei foarte bune, la scena în care Iron Man cade din cer și are costumul distrus, am adus îmbunătățiri costumului, mai ales la felul în care cade lumina asupra lui”, spune românul, care în timpul proiectului a fost promovat la Light Supervisor, iar apoi la funcția de Computer Graphics Supervisor.
Cum au fost create efectele speciale la „Iron Man 3” de către Trixter
„Costumul lui Iron Man a ajuns să cântărească nu mai puțin de 50 de kilograme, așa că lui Robert Downey Jr. i-ar fi fost imposibil să joace îmbrăcat în el. Așa că, la filmări, el făcea ce știa mai bine, iar noi îl „îmbrăcam” pe calculator”, povestește artistul. Printre companiile care au creat efectele speciale de la „Iron Man 3” se numără, alături de Trixter, Weta Digital și Digital Domain.
Nu-i place să se uite la filmele la care lucrează
Peste 70 de oameni de la Trixter au muncit timp de 6 luni la partea lor de efecte speciale, în timp ce echipa de la WETA a avut nu mai puțin de 500 de membri. „Companiile mari din domeniu aduc forță brută, își permit să angajeze și 1.000 de oameni. Noi avem o echipă mai mică și folosim resursele foarte eficient: nu facem nimic mai mult sau nimic mai puțin decât ceea ce trebuie”, explică Adrian Corsei. Secvențele la care a lucrat echipa coordonată de Corsei a fost cea de la începutul filmului și cea de la final, bătaia din casa Mandarinului.
După ce lucrează la un film, românul spune că preferă să nu se uite la el o perioadă. „Mă gândesc la ce aș fi putut face mai bine, la cum ar fi trebuit să arate o scenă sau alta. Abia după 3-4 luni pot vedea acel film”, spune artistul pentru gândul.
„Cred că „Gravity” va lua anul acesta tot ce se poate”
De curând, a terminat efectele speciale de la „Captain America: The Winter Soldier” și teaserul de la un alt film de la Hollywood care urmează să fie lansat cel mai probabil în primăvara anului viitor. „Faptul că lucrezi numai pe proiecte A+ este o carte de vizită. Chiar dacă nu urci tu pe scenă la Oscaruri, un astfel de premiu înseamnă enorm. După ce „Iron Man 3″ a fost nominalizat la premiile Academiei, am primit mailuri de felicitare de la directorii Marvel”, spune Adrian Corsei. „Iron Man 3” concurează la categoria efecte speciale cu „Gravity”, „The Hobbit: The Desolation of Smaug”, „The Lone Ranger” și „Star Trek Into Darkness”. „Cred că anul acesta „Gravity” va lua tot ce mișcă, indiferent cât mi-ar plăcea să cred altceva. Când ai un film despre care se spune că a revoluționat conematografia lucrurile sunt clare”, crede Adrian Corsei.