Prima pagină » Magazin » (P) Un gest simplu care poate salva o viață. Cum a găsit o companie din România soluția unei nevoi acute în societate

(P) Un gest simplu care poate salva o viață. Cum a găsit o companie din România soluția unei nevoi acute în societate

(P) Un gest simplu care poate salva o viață. Cum  a găsit o companie din România soluția unei nevoi acute în societate
Societatea s-a confruntat și se confruntă în continuare cu probleme legate de lipsa de informare a anumitor categorii sociale și de incapacitatea de a oferi ajutorul necesar persoanelor vulnerabile. În acest context activează diversele asociații non-guvernamentale care încearcă, zi de zi, să schimbe cumva situația. Pentru a reuși, însă, au nevoie de susținere din toate sursele posibile - alte organizații, companii și chiar de la oamenii de rând.

Cei din urmă au reușit să ajute aceste cauze nobile printr-un procedeu simplu: donația directă, la casele de marcat din cadrul lanțului de magazine Lidl. Numai anul trecut a fost strânsă suma de 810.000 de lei. Compania a suplimentat aceste donații cu încă 410.000 de lei, adunând astfel 1.220.000 de lei. 

Astfel, oamenii de rând au susținut cauzele asociațiilor „Ajungem MARI” (dezvoltarea programului care oferă grupurilor de persoane vulnerabile accesul la domenii cheie ale societății, precum educația și drepturile omului), „MagiCAMP” (care le oferă copiilor cu afecțiuni oncologice șansa de a se bucura de copilărie după o grea luptă cu boala). Acestora li se alătură programul „Pâine și Mâine”, dezvoltat de fundația „World Vision România”, prin care copiii din mediile defavorizate beneficiază de două ore de after-school, sprijin în realizarea temelor și a dezvoltării cognitive, cât și de o masă caldă. 

Românii se pare că au înțeles importanța donației ca participare la susținerea proiectelor menite să ajute la dezvoltarea societății încă de la cele mai mici „componente” ale acesteia: copiii. De vreme ce anul trecut asociațiile și fundațiile care luptă pentru micuți au primit numai prin intemediul campaniei Lidl 1.220.000 lei, compania a lansat o nouă campanie de donații, menită să susțină programul educațional IMPACT. 

„Dorim să dezvoltăm și în 2017 campanii ale căror cauze oferă o soluție nevoilor acute ale societății. Ne bucurăm că anul trecut cei 1.220.000 de lei pe care i-am donat cu ajutorul clienților au fost un sprijin pentru misiunea celor trei organizații și le mulțumim tuturor pentru implicare. Pe această cale, îi invităm să pornim împreună în inițiativa de a susține programul IMPACT”, a explicat Maria Pârvuleasa, PR Manager Lidl România.

Astfel, prin același tip de donații, românii pot ajuta atât tinerii, cât și adulții, prin susținerea identificării problemelor grave din societate și soluționarea lor. Tinerii trebuie să învețe într-un mod cât mai creativ și apropiat de puterea lor de înțelegere că schimbarea și dezvoltarea societății este în mâinile lor și că trebuie să își rezolve problemele cu propriile lor puteri. 

În cluburile de voluntariat IMPACT, tinerii descoperă că au o putere imensă de a se schimba pe ei și lucrurile din jurul lor. Susținerea lor înseamnă că avem grijă ca generația tânără să înțeleagă că este în responsabilitatea ei să aibă grijă de comunitatea în care trăiește, dar și că are puterea de a pune umărul la dezvoltarea ei, să nu aștepte de la altcineva să vină să îi rezolve problemele. 12 lei pe lună este costul menținerii unui tânăr într-un club de voluntariat în care lucrează alături de colegii săi pentru a face fapte bune„, explică Anca Gaidoș, director operațional Fundația Noi Orizonturi. 

Dacă acei copii bolnavi au reușit să zâmbească din nou, dacă acei oameni care nu au avut „norocul” să aibă acces la același tip de informații ca și noi au reușit să afle ceva nou și dacă chiar și o mică parte dintre copiii ai căror părinți nu au ce să le pună pe masă zi de zi au primit o masă caldă, înseamnă că oamenii simpli chiar pot face minuni. Și cum proiectele de acest fel nu pot fi susținute decât prin participare directă sau prin susținere financiară, este de ajuns ca fiecare persoană care-și face cumpărăturile să lase în cutiile de donații de la casele de marcat câteva monede pentru ca o minune să se întâmple. 

Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.