Prima pagină » Magazin » Partea a doua a seriei „Wild Carpathia” are premiera la Londra miercuri seară

Partea a doua a seriei „Wild Carpathia” are premiera la Londra miercuri seară

Partea a doua a seriei
Partea a doua a seriei "Wild Carpathia", "From the Mountains to the Sea", o coproducție a televiziunii internaționale Travel Channel, are premiera la Londra miercuri seară, la prestigioasa Academie de Film și Televiziune Britanică (BAFTA), a declarat pentru MEDIAFAX producătorul Alasdair Grant.

Partea a doua a seriei „Wild Carpathia”, „From the Mountains to the Sea”, o coproducție a televiziunii internaționale Travel Channel, are premiera la Londra miercuri seară, la prestigioasa Academie de Film și Televiziune Britanică (BAFTA), a declarat pentru MEDIAFAX producătorul Alasdair Grant.

Premiera va avea loc în prezența principesei Margareta, a principelui Radu, a ministrului delegat pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri, Maria Grapini, și a președintelui Autorității Naționale de Turism, Răzvan Filipescu.

Evenimentul va fi găzduit de The Travel Channel și The European Nature Trust (TENT).

Fondatorul TENT, Paul Lister, a declarat că „principalul obiectiv al seriei este să arate spectatorilor cât de importantă, incredibilă, bogată, amenințată, fragilă și unică este România rurală”.

La evenimentul care va debuta cu un spectacol susținut de Grigore Leșe vor participa aproximativ 220 de oaspeți, printre care Ivan Patzaichin și reprezentanți ai Ambasadei României la Londra.

Partea a doua a seriei „Wild Carpathia” este produsă de Almond Films, va fi difuzată la începutul lui septembrie și este rezultatul unui acord între Travel Channel și Autoritatea Națională de Turism, care include realizarea a două episoade ale documentarului „Wild Carpathia” alături de 24 de materiale video despre diferite aspecte ale turismului românesc. Astfel, vor fi realizate 8 spoturi, cu o durată de câte trei minute, și 16 spoturi de câte un minut.

Partea I a documentarului „Wild Carpathia” a fost difuzată în 120 de țări și în 12 limbi străine pe Travel Channel și se bucură în continuare de succes, cu 200.000 de accesări pe YouTube și articole dedicate în media din România și din Marea Britanie. După difuzarea primului episod „Wild Carpathia”, în 2011, Travel Channel a colaborat cu Almond Productions pentru realizarea a alte două documentare de câte 47 de minute (părțile II și III), alături de cele 24 de filmulețe promoționale. Proiectul este susținut de ambasadorul României la Londra, Ion Jinga.

Alasdair Grant, coproducător al „Wild Carpathia” și cel care semnează imaginea acestei miniserii, a declarat, pentru MEDIAFAX, că cele două noi episoade vor fi centrate pe Munții Carpați, gazda acestora urmând să fie tot Charlie Ottley, cel care a prezentat și primul episod al acestei miniserii. Potrivit lui Alasdair Grant, cel de-al doilea episod va fi o călătorie de la Porțile de Fier până în Delta Dunării, care va include prezentarea unor locuri precum Parcul Național Cozia, Parcul Natural Bucegi, Sighișoara și câteva localități din Delta Dunării.

Părțile a II-a și a III-a vor fi difuzate în peste 120 de țări, inclusiv la televiziunea publică din România, și traduse în 19 limbi străine. De asemenea, va fi demarată o campanie de promovare care va include cele 24 de materiale video, plus o campanie extinsă pe rețeaua Travel Channel.

„Sunt foarte recunoscător guvernului că a făcut acest lucru posibil. Acest lucru ne va da șansa de a arăta de ce România este giuvaerul coroanei în Europa și de ce trebuie apreciată pentru incredibila sa frumusețe”, declară prezentatorul emisiunii, Charlie Ottley.

„A fost o experiență incredibilă să călătorim în România și să avem oportunitatea de a prezenta această țară incredibilă, cu speranța că zonele sălbatice ale Carpaților vor fi protejate, cu modalitățile de turism potrivite”, declară producătorul emisiunii, Alisdair Grant.

Ideea care a stat la baza scenariului noilor episoade a fost dezvoltată de The European Nature Trust/ Fondul European pentru Natură, o organizație înființată în anul 2001, de Paul Lister, pentru a ajuta la păstrarea și restaurarea ultimelor areale de sălbăticie și a habitatelor degradate în Europa. Partea a doua și a treia a „Wild Carpathia” sunt produse de Almond Films, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, pe 19 aprilie, de compania Scripps Networks Interactive, care deține Travel Channel.

„Mă bucur că am putut semna un contract atât de important pentru promovarea României în lume”, spunea, în același comunicat, ministrul delegat pentru IMM, Turism și Mediu de Afaceri, Maria Grapini. Ea i-a mulțumit prințului Charles pentru „promovarea frumuseților și a importanței zonelor rurale” din România. În primul episod al miniseriei „Wild Carpathia”, prințul Charles a promovat Transilvania. Prințul de Wales a glumit spunând că, potrivit arborelui său genealogic, este descendent al lui Vlad Țepeș și, în acest fel, are legătură cu România.

Pe de altă parte, Maria Grapini a declarat, pe 19 aprilie, pentru MEDIAFAX, că acest proiect a fost blocat timp de doi ani. „(…) Se făcuse un prim episod gratis, iar apoi urmau celelalte două pentru care România trebuia să plătească, dar n-a mai făcut-o. Semnând contractul pentru cele două episoade, care au costat undeva peste 900.000 de euro, am blocat o posibilă imagine proastă a României”, a mai spus Maria Grapini.

Primul episod al miniseriei „Wild Carpathia” a fost lansat în octombrie 2011 și a fost difuzat la nivel internațional. La TVR 1, acest documentar a avut premiera în aprilie 2012. „Wild Carpathia” prezintă, în viziunea unui grup de britanici, frumusețea Munților Carpați din România, în încercarea de a arăta străinilor minunata diversitate a faunei și florei din zonă. De asemenea, documentarul are un scop educațional și atrage atenția românilor asupra comorii neprețuite de care se bucură și pe care trebuie să o conserve pentru generațiile viitoare. Primul episod „Wild Carpathia”, cu o durată de o oră, a prezentat munții spectaculoși (Carpații Occidentali – Munții Apuseni) și pădurile seculare ale Transilvaniei. Casă a lupilor, a urșilor și a râsului – animal pe cale de dispariție -, ținutul este puțin cunoscut de restul lumii, această porțiune din Carpați fiind ultima regiune sălbatică nedistrusă din Europa. Filmul oferă o perspectivă unică asupra frumuseții și culturii originale a Transilvaniei, explorând istoria sa bogată, de la ruinele mistice ale vechii civilizații dace la orașele și satele sale medievale, multe dintre acestea supraviețuind până azi.

Travel Channel a fost lansat în 1994 și este disponibil în 21 de variante lingvistice în peste 130 de țări din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și zona Asia-Pacific. Travel Channel International face parte din Scripps Networks International, divizia de dezvoltare globală a Scripps Networks Interactive, Inc.

În România, Travel Channel este disponibil în grilele RCS&RDS, Romtelecom (DTH și IPTV), UPC, Focus Sat, Ines, dar și în pachetele unor operatori de cablu mai mici.

Autor