Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a hotărât să aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate, ceea ce implică faptul că aceste spoturi nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislația audiovizualului privind informarea corectă a publicului.
CNA a hotărât să ia această decizie, deși în prezent cele patru spoturi nu mai sunt difuzate, pentru a preveni însă o eventuală reluare a difuzării lor.
„Această decizie are doar un efect de asigurare pentru viitor. Ne asigurăm că nu se va mai recurge la asemenea lucruri”, a spus membrul CNA Răsvan Popescu, în ședința de marți a Consiliului.
Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi, la propunerea lui Răsvan Popescu, pentru încălcarea articolului 93 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.
Potrivit lui Răsvan Popescu, aceste spoturi creează o confuzie. „Ai impresia că vorbește Constantin Brâncuși, dar nu este așa”, a spus Popescu.
La rândul său, membrul CNA Florin Gabrea a declarat că aceste spoturi reprezintă „o grosolănie fără seamăn”. „Sunt imagini cu Constantin Brâncuși, autentice, și este plantată toată povestea într-o minciună. Este un fals, o deturnare de la realitate”, a mai spus Gabrea.
CNA a primit șase reclamații în urma difuzării acestor spoturi publicitare, care au fost transmise la televiziunile Acasă TV, B1 TV, Discovery, Diva, National Geographic, Pro TV, Realitatea TV, România TV, TVR 1, Universal Channel, în luna septembrie. Spoturile ar fi fost difuzate și în luna octombrie la anumite televiziuni.