Persoanele care mănâncă floricele de porumb, imune la reclamele proiectate în cinematografe – STUDIU

Publicat: 14 10. 2013, 18:10
Actualizat: 14 10. 2013, 18:10

Persoanele care mănâncă floricele de porumb în sălile de cinematograf sunt imune la reclamele proiectate înainte de difuzarea filmelor, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din orașul german Köln, informează guardian.co.uk.

Floricelele de porumb mâncate în cinematograf pot fi iritante nu doar pentru vecinii de scaun din sală, ci și pentru creatorii de reclame, întrucât mestecatul face ca publicitatea difuzată înaintea filmelor să devină ineficientă, afirmă autorii acestui studiu.

Creatorii de reclame reușesc să „imprime” numele unor mărci în creierele spectatorilor deorece buzele și limba privitorului simulează în mod automat, instinctiv, pronunția noului nume – al mărcii respective – atunci când acesta este auzit pentru prima dată. De fiecare dată când acel nume este reauzit, gura persoanei în cauză practică pronunția acestuia.

Autorii studiului, publicat în Journal of Consumer Psychology, sunt de părere că acest „discurs interior” poate fi perturbat de masticație, un proces care face ca efectul repetiției să devină ineficient.

În cadrul acestui experiment, cercetătorii germani au invitat un grup de 96 de persoane într-o sală de cinema pentru a viziona un film, care a fost precedat de o serie de reclame. Jumătate dintre participanți au primit pungi cu floricele de porumb, iar ceilalți au primit cuburi de zahăr care se dizolvă foarte repede în gură.

Un test realizat la finalul proiecțiilor a evidențiat faptul că reclamele nu au avut niciun efect asupra acelor spectatori care au mâncat popcorn în timpul calupului de publicitate. Ceilalți spectatori au prezentat reacții psihologice pozitive față de produsele promovate cu ajutorul reclamelor vizionate în sala de cinematograf.

Sascha Topolinski, unul dintre autorii studiului, consideră că rezultatele experimentului ar putea pune sub semnul întrebării vânzarea de astfel de produse în sălile de cinematograf.