La începutul lunii august, opt cântărețe și o dansatoare au declarat pentru Associated Press că au fost hărțuite sexual de un fost membru al „Celor Trei Tenori ” – format din Domingo, regretatul Luciano Pavarotti și Jose Carreras -, unele incidente datând din anii 1980.
Mai multe femei l-au acuzat pe Placido Domingo că s-a folosit de imaginea sa de tenor celebru pentru a le forța să întrețină relații sexuale cu el.
De la apariția articolului din 13 august, alte 11 femei l-au acuzat pe tenor de hărțuire sexuală, comportament sexual nepotrivit și de faptul că le-au fost afectate carierele după ce i-au refuzat acestuia avansurile.
Retragerea lui Domingo în ajunul spectacolului – noaptea de lansare este miercuri – a venit după ce un număr tot mai mare de oameni care lucrează la Opera Metropolitană din New York și-au exprimat îngrijorarea pentru apariția acestuia. Alte instituții culturale americane, inclusiv Philadelphia Orchestra și San Francisco Opera, au anulat deja aparițiile viitoare ale artistului, invocând necesitatea unui loc de muncă sigur.
Tensiunile din culise au crescut în ultimele zile, inclusiv în cadrul unei întâlniri aprinse, uneori emoționante, pe care Peter Gelb, directorul general al companiei, a susținut-o cu membrii orchestrei și corului după repetiția piesei „Macbeth” sâmbătă după-amiază.
Trei zile mai târziu, Domingo, care la 78 de ani rămâne una dintre cele mai mari vedete ale operei, a declarat pentru The New York Times că a renunțat la „Macbeth” – care trebuia să fie prima sa reprezentație din Statele Unite de la apariția acuzațiilor de abuz sexual.