Prima pagină » Magazin » Post TV din România, amendat pentru reclamă incorectă la suplimente alimentare care ar vindeca chiar și cancerul

Post TV din România, amendat pentru reclamă incorectă la suplimente alimentare care ar vindeca chiar și cancerul

Post TV din România, amendat pentru reclamă incorectă la suplimente alimentare care ar vindeca chiar și cancerul
Post TV din România, amendat pentru reclamă incorectă la suplimente alimentare care ar vindeca chiar și cancerul

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, joi, solicitarea S.C. MEDIA STIL SRL Vaslui de prelungire a licenței audiovizuale pentru postul de televiziune Media TV din Bârlad.

În acest context, Monica Gubernat a precizat că Media TV din Bârlad a difuzat materiale publicitare privind o serie de medicamente naturiste. Membrul CNA a afirmat că la finalul acestor reclame cu produse naturiste ar trebui să apară specificat „dacă acel produs este atestat medical sau nu”, precizând că s-a insistat foarte mult pe vindecarea cancerului.

Propunerea de sancționare, făcută de Monica Gubernat, a primit șapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Răsvan Popescu și Radu Călin Cristea) și două „împotrivă” (Vasile Buda și Lorand Turos).

Sacțiunea s-a aplicat în baza articolului 3, alineatul 2 din Legea Audiovizualului, care prevede că „Toți furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor și evenimentelor și să favorizeze libera formare a opiniilor”, dar și în baza articolului 93 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.

De asemenea, sancțiunea a fost aplicată în baza articolelor 128 și 130 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit cărora „este interzisă menționarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicații terapeutice referitoare la boli precum: a) tuberculoză; b) bolile cu transmisie sexuală; c) alte boli infecțioase grave; d) cancer și alte boli tumorale; e) insomnia cronică; f) diabet și alte boli metabolice”, respectiv „este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping la produse și tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoțite de avertizarea, sonoră și scrisă: a) Produs neatestat medical; b) Metodă neatestată medical. (2) Publicitatea și teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: ‘Acesta este un produs homeopat. Citiți cu atenție prospectul/informațiile de pe ambalaj’, (3) Durata avertizării menționate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde și aceasta va fi difuzată la sfârșitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât și vizual”.

Totodată, membrii Consiliului au votat, în ședința de joi, prelungirea licenței audiovizuale pentru Media TV din Bârlad.