Mesajele publicate pe Facebook ajung la de trei ori mai multe persoane decât se așteaptă utilizatorul, reiese dintr-un studiu recent citat de Daily Mail.
Cercetătotorii de la Universitatea Stanford au descoperit că utilizatorii rețelei de socializare subestimează numărul de persoane care le urmăresc postările deoarece se raportează la factori precum comentariile sau like-uri și share-urile primite în trecut.
„Să postezi ceva pe o rețea de socializare este ca și cum ai vorbi cu o audiență din spatele unei cortine. Audiența rămâne invizibilă pentru utilizator: cu toate că lista de invitați este cunoscută, prezența nu”, a explicat profesorul Michael Bernstein.
Rezultatele cercetării sugerează că utilizatorii și-ar schimba comportamentul online dacă ar cunoaște adevărata audiență a postărillor pe care le publică.
În prezent, utilizatorii postează pe baza reacțiilor pe care le-au primit în trecut. Dacă, spre exemplu, și-ar da seama că mesajele au un impact mai redus decât credeau asupra audienței, ar putea decide să posteze mai rar ceea ce ar fi o lovitură pentru Facebook care se bazează pe interacțiunea dintre utilizatori.
Cercetarea a analizat informații de la circa 220.000 de utilizatori, timp de o lună. Ei au descoperit că utilizatorii reacționează la 35% de ce postează prietenii lor și cu 61% dintre prieteni în decurs de o lună.