Prima pagină » Magazin » Povestea bărbatului concediat din Ministerul Transporturilor pentru că a supraviețuit scufundării Titanicului

Povestea bărbatului concediat din Ministerul Transporturilor pentru că a supraviețuit scufundării Titanicului

Povestea bărbatului concediat din Ministerul Transporturilor pentru că a supraviețuit scufundării Titanicului
În 1910, Masabumi Hosono a fost trimis din partea Ministerul japonez al Transporturilor pentru a studia sistemul feroviar din Imperiul Țarist. La doi ani după ce și-a finalizat misiunea, oficialul a trebuit să se întoarcă acasă, iar pentru acest lucru a ales să se îmbarce pe RMS Titanic. Spre nenorocul său, în data de 14 aprilie, la ora locală 23:40, nava la bordul căreia se afla a lovit un iceberg și a început să se scufunde.
În momentul în care vaporul intrase în coliziune cu colosul de gheață, Hosono dormea. De-abia după 25-30 de minute, el a fost trezit de un membru al echipajului, care l-a rugat să își pună vesta de salvare și să se îndrepte spre una dintre punți. Bărbatul a încercat de două ori să se urce la bordul bărcilor de salvare, însă a fost refuzat, pe motiv că se număra printre pasagerii care călătoreau la clasa a treia. În cele din urmă, Hosono a reușit să păcălească un ofițer și să se îmbarce pe una dintre bărcile de salvare, scrie Descoperă.
 
Cele 20 de bărci de la bordul Titanicului puteau transporta numai 1178 de persoane din totalul celor peste 2200 de pasageri. Încă din momentul în care au sesizat că vaporul se scufunda, membrilor echipajului le-a fost ordonat să folosească bărcile de salvare la capacitate maximă, pentru a putea salva cât mai multe persoane cu putință. Nu a fost însă așa.
 
Hosomo a urcat la bordul bărcii cu numărul 10, construită pentru a putea transporta 65 de pasageri. ,,Am încercat să mă pregătesc pentru ultimul moment fără să mă agit, gândindu-mă să nu las nimic disprețuitor în urma mea, pentru că eram japonez. Cu toate acestea, am căutat și am așteptat orice șansă posibilă pentru a supraviețui”, spunea Masabumi într-o scrisoare către soția lui. La ora locală 01:20, barca în care se aflau Masabumi și alți 34 de supraviețuitori de pe Titanic era coborâtă în apele reci ale oceanului. 
 
La ora 02:20, vaporul considerat de nescufundat dispărea în valurile Atlanticului. Din cei 2200 de pasageri aflați la bordul său, doar aproximativ 700 au supraviețuit. Dintre aceștia, 316 femei, 56 de copii și 338 bărbați. Cei din urmă au fost apru criticați pentru faptul că nu și-au sacrificat viețile pentru a le salva pe cele ale femeilor și copiilor, iar Hosono nu a făcut excepție. 
 
Japonezul a întâmpinat cele mai dure critici la el în țară, deoarece încălcase două cutume extrem de importante: a ales o viață umilitoare în detrimentul unei morți onorabile și, mai mult decât atât, a făcut acest lucru în public. Imediat ce au aflat de faptul că Hosono a supraviețuit scufundării Titanicului, ziarele japoneze l-au acuzat de lașitate. La foarte scurt timp, el a fost concediat de la Ministerul Transporturilor. 
 
Deși a fost reangajat, Hosono nu a mai avut aceeași carieră de succes. Existau numeroase voci care spuneau că, pentru comportamentul pe care l-a avut, japonezul trebuia să își facă harakiri. Masabumi nu s-a sinucis, însă a murit în 1939, în sărăcie și uitare.
 
Foto: Japandailypress.com 
Autor