Acum ceva vreme ani, în vocabularul oamenilor au intrat expresii de genul „dincolo era mai ieftin”, „Batman-Batman”, „zboară, puiule, zboară” sau alte sintagme care au făcut reclamele celebre. Astăzi, glumele și expresiile s-au schimbat mult. Și te întrebi de unde au apărut toate astea. E simplu. De pe Internet. Mai exact, au fost preluate pe Facebook, unde au devenit – cum se poartă să spunem – virale.
Dacă ești de părere că „viral” e un cuvânt care te trimite cu gândul mai degrabă la boli decât la conținutul virtual, nu ești prea departe de adevăr. Pentru că există studii care demonstrează că răspândirea conținutului pe Internet (mai ales cel vizual) e foarte asemănătoare cu transmiterea virusurilor. „Viralitatea” ține de comunități, de persoana care transmite și influențează și de timpul de reacție.
În România, foarte populare au fost reinterpretările creative de copertă veche, ilustrarea ironică a expresiilor românești sau glumele despre sub-cultura românească și dezbaterile despre maneliști.
Cum au reușit aceste postări să devină virale?